Tehnologia folosită de această bicicleta electrică, numită Pi-Pop, utilizează un supercapacitor pentru a stoca energie care înlocuiește bateriile tradiționale, scrie euronews.com.
În general, problema bicicletelor electrice standard este că producția bateriilor consumă o mulțime de resurse naturale, cum ar fi litiul sau elementele alte elemente rare, care necesită proceduri industriale complexe și adesea cu impact asupra mediului.
Ideea inovativă aparține lui Adrien Lelièvre, un antreprenorul francez care are pregătire în domeniul electronicii, care deja și-a brevetat modelul acestei biciclete electrice.
"Sistemul se încarcă la viteze mici și când este acționată frâna iar ulterior energia este redată la nevoie", a declarat inventatorul.
Un supercapacitor este un tip de condensator care are capacitatea de a stoca energia în mod electrostatic. În schimb, o baterie cu litiu stochează energia printr-o reacție chimică. Cu alte cuvinte, un supercapacitor poate stoca și elibera energie foarte rapid.
Un motor inovativ pentru biciclete dar deja consacrat
Lelievre estimează că asistența oferită motorului patentat de el este suficientă pentru a face față unei creșteri de nivel de 50 de metri, ceea ce o face potrivită pentru aproximativ 80% din orașele europene.
Conceptul de supercapacitor nu este tocmai o inovație, primele astfel de condensatoare au fost fabricate la sfârșitul anilor 1970. În prezent, acestea sunt utilizate la instalațiile fotovoltaice, în aparatele foto digitale și în unele vehicule hibride sau electrice pentru a le îmbunătăți performanța.
Pentru producția bicicletei Pi-Pop nu sunt folosite materiale rare, care se degradează greu, componentele sunt realizate din materiale pentru care există deja procese de reciclare.
Compania estimează că durata de viață a supercapacitorului variază între 10 și 15 ani, față de cinci sau șase ani pentru o baterie cu litiu.
În prezent, Pi-Pop produce 100 de biciclete pe lună. Compania își propune să producă o mie de biciclete lunar până în 2024.
"În 2025, dorim să vizăm piața europeană, discutăm în prezent despre o potențială strângere de fonduri", a declarat el.
Această invenție ar putea fi o oportunitate uriașă pentru companie, având în vedere că UE a importat 1,2 milioane de biciclete electrice și 5,2 milioane de biciclete neelectrice (de cinci ori mai mult decât cantitatea exportată), potrivit Eurostat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.