Asiguratorul a aflat că firma de transport maritim intenționa să transporte țiței rusesc cumpărat peste plafonul de preț stabilit de G7 la 60 de dolari pe baril, a declarat pentru Bloomberg o sursă familiarizată cu acest subiect.
UE și G7 au interzis pe 5 decembrie ca serviciile de transport maritim, inclusiv cele de asigurare și finanțare, să transporte țiței rusesc către țări terțe dacă petrolul este cumpărat peste plafonul de preț de 60 de dolari pe baril.
Compania care se numește Gatik Ship Management, cu sediul în Mumbai, a pierdut acoperirea P&I, care protejează împotriva deversărilor de petrol și a coliziunilor, a confirmat pentru Bloomberg asigurătorul.
Gatik Ship Management este puternic implicată în transportul țițeiului rusesc, fiecare dintre cele 48 de petroliere identificate ca fiind gestionate de firmă fiind găsit că a transportat țiței sau produse rafinate din Rusia cel puțin o dată până în 2023, Dintre toate petrolierele gestionate de Gatik Ship Management, American Club figurează ca asigurător pentru 34 dintre ele.
La începutul acestei săptămâni, Departamentul Trezoreriei a SUA a publicat un avertisment adresat companiilor americane cu privire la posibila evitare a unui plafon de preț pentru petrolul rusesc exportat, arătând în mod special spre petrolul exportat prin conducta Eastern Siberia Pacific Ocean (ESPO) și porturile din estul Rusiei.
"Este posibil ca acești furnizori de servicii din SUA să nu fie conștienți de faptul că prestează servicii acoperite care implică petrol rusesc achiziționat peste plafonul de preț, deoarece persoanele din afara SUA implicate în exporturi ar fi putut furniza documente incomplete sau false sau ar fi putut folosi alte practici înșelătoare", a precizat Biroul pentru controlul activelor străine (OFAC) din cadrul Departamentului Trezoreriei.
De când Occidentul a anunțat că va impune un plafon de preț pentru petrolul rusesc, un număr neobișnuit de mare de petroliere și-au schimbat proprietarul în ceea ce analiștii și oficialii din industria navală consideră că a fost o presiune din partea Rusiei pentru a continua să transporte volume mari de țiței și a entităților care doresc să profite de pe urma comerțului cu petrol rusesc într-un regim de sancțiuni. Flota "neagră" sau "din umbră" a petrolierelor a crescut și include în prezent petroliere care transportă nu numai petrol iranian și venezuelean sancționat, ci și volume din ce în ce mai mari de petrol și produse rusești.
Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.