Compania Nybolt, cu sediul în Cambridge, a dezvoltat o nouă baterie litiu-ion de 35 kWh care a fost încărcată de la 10% la 80% în puțin peste patru minute, relatează CNN.
Acest avans este mult mai rapid decât încărcările care pot fi realizate la modelele de astăzi, în aproximativ 20 de minute, cu un încărcător special. De asemenea, este mult mai aproape de cele două minute necesare pentru a alimenta o mașină medie pe benzină.
"Cercetările noastre extinse aici, în Marea Britanie și în SUA, au deblocat o nouă tehnologie de baterii care este pregătită și scalabilă chiar acum", a declarat vineri cofondatorul și CEO-ul Nyobolt, Sai Shivareddy. "Facem posibilă electrificarea unor noi produse și servicii considerate în prezent inviable sau imposibile".
Tehnologia Nyobolt se bazează pe un deceniu de cercetări conduse de Clare Grey, cercetător în domeniul bateriilor de la Universitatea Cambridge, și de Shivareddy, care a studiat la Cambridge, a declarat compania.
Cheia capacității bateriilor sale de a fi încărcate foarte rapid fără un impact mare asupra longevității lor este un design care înseamnă că acestea generează mai puțină căldură. Acest lucru le face, de asemenea, mai sigure, deoarece supraîncălzirea poate face ca o baterie litiu-ion să ia foc sau să explodeze.
Nyobolt se află în prezent în discuții pentru a-și vinde bateriile către opt producători de automobile electrice.
Timpii de încărcare de astăzi reprezintă un dezavantaj major al vehiculelor electrice aflate în prezent pe piață. Acestea încetinesc călătoriile și reprezintă un inconvenient pentru proprietarii care nu își pot încărca mașinile acasă.
Inovația Nyobolt, testată pe prototipul mașinii sport produsă de aceeași companie, este deosebit de încurajatoare pentru flotele de vehicule electrice comerciale și pentru șoferii care se bazează pe mașinile electrice la locul de muncă, potrivit lui Paul Marchment, consultant la Arval, un specialist în leasing de vehicule deținut de BNP Paribas.
Cu toate acestea, un alt obstacol în calea adoptării mai rapide a vehiculelor electrice în Statele Unite și Europa este lipsa infrastructurii publice de încărcare.
Jack Evans, specialist în motoare la Blackball Media, a salutat vestea despre bateria Nyobolt, care a fost testată joi folosind un încărcător ultra-rapid DC de 350 kW, de tipul celor care sunt greu de găsit.
"Unitățile utilizate pentru a încărca bateria Nyobolt sunt puține și foarte îndepărtate, astfel încât, pentru ca acest lucru să aibă un impact real, trebuie să existe o creștere a furnizării de încărcătoare ultra-rapide", a spus el.
Un element chimic esențial în bateriile Nyobolt este niobiul, însă, anul trecut, la nivel mondial, au fost extrase doar aproximativ 83.000 de tone din acest compus.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.