Publicitate
Deși această tehnologie este încă în curs de testare, în cazul în care GE Aerospace ar avea succes, ar putea produce avioane cu motor hibrid, care ar contribui în mare măsură la reducerea emisiilor de carbon ale industriei aviatice la nivel mondial, din care jumătate provin de la avioanele cu un singur culoar.
Decarbonizarea industriei aerospațiale este considerată mult mai dificilă decât cea a industriei auto. În cazul motoarelor hibride, o aeronavă utilizează mai multe surse de energie în timpul zborului. Airbus estimează că mixul de surse de energie pentru avioane – combustibilul convențional pentru avioane sau combustibili de aviație sustenabili combinați cu electricitate - reduce consumul de combustibil cu până la 5% față de un zbor standard.
GE Aerospace colaborează cu NASA la un proiect care va încorpora generatoare electrice în motorul avioanelor pentru a suplimenta energia în timpul diferitelor faze de funcționare, au declarat directorii companiei.
Miercuri, compania a declarat că a finalizat testele inițiale ale componentelor hibride. Următorul pas este să testeze componentele hibride împreună cu motorul avionului.
Industria aviatică globală și-a stabilit obiectivul de a avea emisii nete zero până în 2050. Însă tehnologii precum aeronavele electrice și cele alimentate cu hidrogen sunt încă departe de a funcționa la nivel comercial, ceea ce face ca decarbonizarea să fie o adevărată provocare pentru această industrie, care generează aproximativ 2% din emisiile globale.
Dezvoltarea unor motoare mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil pentru a reduce emisiile reprezintă o nouă provocare pentru industria aeronautică. Criticii din domeniul mediului au declarat că obiectivele de zero emisii nete ale industriei sunt nerealiste și au susținut că singura modalitate de a le atinge este reducerea substanțială a numărului de zboruri la nivel global.
Programul de motoare hibride este unul dintre mai multe proiecte pe care GE Aerospace le-a urmărit pentru a dezvolta o tehnologie mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil.
În parteneriat cu compania franceză Safran, GE testează elementele constitutive ale unui motor cu reacție pentru următoarea generație de avioane cu rază medie de acțiune, care va putea reduce consumul de combustibil și emisiile cu 20% de la mijlocul deceniului următor.
Rivalul GE, RTX lucrează, de asemenea, la un model de motor hibrid-electric care combină un motor termic cu un motor electric, cu scopul de a îmbunătăți eficiența combustibilului cu 30%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.