O companie americană dezvoltă primul model de motor hibrid pentru avioane

DCBusiness Team |
Data publicării:
Motor avion / sursa foto: Freepik.com
Motor avion / sursa foto: Freepik.com

GE Aerospace dezvoltă un motor hibrid pentru a funcționa pe următoarea generație de avioane cu fuselaj îngust până la mijlocul deceniului următor.

Deși această tehnologie este încă în curs de testare, în cazul în care GE Aerospace ar avea succes, ar putea produce avioane cu motor hibrid, care ar contribui în mare măsură la reducerea emisiilor de carbon ale industriei aviatice la nivel mondial, din care jumătate provin de la avioanele cu un singur culoar.

Decarbonizarea industriei aerospațiale este considerată mult mai dificilă decât cea a industriei auto. În cazul motoarelor hibride, o aeronavă utilizează mai multe surse de energie în timpul zborului. Airbus estimează că mixul de surse de energie pentru avioane – combustibilul convențional pentru avioane sau combustibili de aviație sustenabili combinați cu electricitate - reduce consumul de combustibil cu până la 5% față de un zbor standard.

GE Aerospace colaborează cu NASA la un proiect care va încorpora generatoare electrice în motorul avioanelor pentru a suplimenta energia în timpul diferitelor faze de funcționare, au declarat directorii companiei.

Miercuri, compania a declarat că a finalizat testele inițiale ale componentelor hibride. Următorul pas este să testeze componentele hibride împreună cu motorul avionului.

Industria aviatică globală și-a stabilit obiectivul de a avea emisii nete zero până în 2050. Însă tehnologii precum aeronavele electrice și cele alimentate cu hidrogen sunt încă departe de a funcționa la nivel comercial, ceea ce face ca decarbonizarea să fie o adevărată provocare pentru această industrie, care generează aproximativ 2% din emisiile globale.

Dezvoltarea unor motoare mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil pentru a reduce emisiile reprezintă o nouă provocare pentru industria aeronautică. Criticii din domeniul mediului au declarat că obiectivele de zero emisii nete ale industriei sunt nerealiste și au susținut că singura modalitate de a le atinge este reducerea substanțială a numărului de zboruri la nivel global.

Programul de motoare hibride este unul dintre mai multe proiecte pe care GE Aerospace le-a urmărit pentru a dezvolta o tehnologie mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil.

În parteneriat cu compania franceză Safran, GE testează elementele constitutive ale unui motor cu reacție pentru următoarea generație de avioane cu rază medie de acțiune, care va putea reduce consumul de combustibil și emisiile cu 20% de la mijlocul deceniului următor.

Rivalul GE, RTX lucrează, de asemenea, la un model de motor hibrid-electric care combină un motor termic cu un motor electric, cu scopul de a îmbunătăți eficiența combustibilului cu 30%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 467114.36RON
1 ETH = 16299.41RON
1 LTC = 472.98RON
1 XRP = 7.05RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel