Numărul mașinilor noi înmatriculate în România a scăzut în luna iulie

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Importuri mașini / sursa foto: Freepik.com
Importuri mașini / sursa foto: Freepik.com

Deși a fost înregistrată o scădere a numărului de mașini înmatriculate în luna iulie, această nu reduce creșterea substanțială de pe parcursul anului, până acum.

Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în iulie 2024 cu -4.2% față de iulie 2023, atingând un volum de 13.057 unități, conform unui comunicat al Asociației Constructorilor de Automobile din România.

Pe primele șapte luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 96.562 unități, o creștere de +10.64% față de aceeași perioada din 2023, respectiv 87.275 unități.

În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în iulie 2024 cifra de 31.216 unități, o creștere de +20.73% față de iulie 2023.

Pe primele șapte luni din 2024, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 182.762 unități, în creștere cu +22.41% față de perioada similară din 2023, respectiv 149.298 unității.

Clasamentul pe mărci autoturisme noi, primele 7 luni din 2024 :

DACIA                   = 29.635 unitati

TOYOTA               = 8.275 unitati

RENAULT             = 6.571 unitati

SKODA                 = 6.416 unitati

HYUNDAI             = 5.930 unitati

VOLKSWAGEN    = 5.528 unitati

FORD                    = 4.085 unitati

MERCEDES         = 3.209 unitati

SUZUKI                = 3.103 unitati

BMW                     = 3.024 unitati

Luna trecută, față de iunie 2023, România s-a poziționat pe primul loc la numărul de înmatriculări la nivel european, înregistrând o creștere de 62,1%, conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).



Taxe noi pentru șoferi, amânate

Recent Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a inițiat o propunere de Hotărâre de Guvern în care impunea taxe noi pentru anumiți șoferi.

Este vorba despre introducerea așa-numitelor Zone cu Niveluri Scăzute de Emisii din orașele României, care vizează atât șoferii cu vehicule personale, cât și pe cei care se deplasează în interes de serviciu. Aceștia ar fi trebuit să respecte anumite limite de noxe care dacă nu ar fi respectate, ar face obiectul unor noi taxe.

Vehiculele din cadrul unor instituții cheie ale statului precum cele de apărare și servicii publice, ar fi fost scutite de aceste taxe.  

Premierul Marcel Ciolacu a retras, miercuri, de pe agenda Guvernului propunerea liberalilor, motivând că trebuie să se consulte cu mediul privat înainte de a lua orice măsură care implică noi taxe.

(1) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 300 lei circulația pe drumurile publice din interiorul ZNSE a vehiculelor care nu respectă prevederile regulamentului local de acces în ZNSE.
(2) Constituie contravenție și se sancționează consiliile locale, respectiv Consiliul General al municipiului București cu amendă de 500 lei pentru fiecare zi de întârziere față de termenele specificate la art. 22, alin. (4), lit. a) și b), din Legea nr. 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă”, se arată în actul normativ.

În vederea instituirii ZNSE, se utilizează următoarele clase de autovehicule din categoriile M și N, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) lit. (a) – (b) din Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și ale sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 și (CE) nr. 595/2009 și de abrogare a Directivei 2007/46/CE, stabilite în funcție de norma de poluare și de tipul de combustibil:

a) clasa 1- vehicule cu norma de poluare EURO 3/III pe motorină și normele de poluare Euro 2/II, Euro 1/I și non euro;
b) clasa 2 – vehicule cu norma de poluare EURO 4/IV pe motorină și norma de poluare EURO 3/III pe benzină, GPL, GNC și GNL;
c) clasa 3 – vehicule cu norma de poluare EURO 5/V/EEV pe motorină și norma de poluare EURO 4/IV pe benzină GPL, GNC și GNL;
d) clasa 4 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe motorină și norma de poluare EURO 5/V/EEV pe benzină, GPL, GNC și GNL;
e) clasa 5 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe benzină, GPL, GNC și GNL;
f) clasa verde – vehicule pur electrice, vehicule cu pilă de combustie cu hidrogen.

Proprietar cu autovehicule din clasa 3, 4 și 5 vor fi cei care nu vor fi afectați de această taxă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.7317 RON
GBP flag1 GBP = 5.9743 RON
CHF flag1 CHF = 5.3535 RON
AUD flag1 AUD = 3.0801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3872 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4288 RON
XAU flag1 XAU = 405.9099 RON
Monede Crypto
1 BTC = 461988.99RON
1 ETH = 15814.95RON
1 LTC = 421.74RON
1 XRP = 5.32RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17302.900.63%
BET-BK3221.640.41%
BET-EF929.350.69%
BET-FI60662.120.61%
BET-NG1219.650.92%
BET-TR38161.220.63%
BET-TRN37092.260.63%
BET-XT1485.430.59%
BET-XT-TR3220.460.59%
BET-XT-TRN3136.900.59%
BETAeRO921.78-0.46%
BETPlus2560.280.63%
RTL38306.500.68%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel