Guvernul propune o schemă de ajutor de stat pentru a sprijini operatorii de transport rutier afectați de creșterea prețului la combustibil.
Detalii despre schemă:
Valoarea ajutorului este de 13 bani pe litru și se acordă până la 31 decembrie 2024.
Beneficiarii sunt operatori economici licențiați în România care desfășoară activități de transport rutier de mărfuri sau persoane
Bugetul alocat pentru această schemă de ajutor este de 180 de milioane de lei iar numărul estimat de beneficiari se ridică la 4.000 de operatori economici
Care sunt condițiile de acordare a sprijinului
Deținerea licenței comunitare eliberată în România
Deținerea cel puțin a unui vehicul eligibil
Lipsa inactivității conform Codului de procedură fiscală
Neacordarea altor compensații pentru activitatea de transport
Lipsa deciziilor de recuperare a unui ajutor de stat
Alimentarea vehiculelor eligibile de la stații de distribuție autorizate sau de la parteneri contractuali
Solicitarea ajutorului de stat
Cererea de compensare se depune la Autoritatea Rutieră Română (ARR) în primele 30 de zile ale trimestrului următor celui pentru care se solicită plata. Se poate solicita ajutor de stat pentru toate vehiculele eligibile deținute în cursul trimestrului.
Cererea se depune online, începând cu prima zi a trimestrului următor celui pentru care se solicită compensare, cu 30 de zile lucrătoare înaintea publicării hotărârii în Monitorul Oficial
Colaborare interinstituțională
Ministerul Finanțelor, Agenția Națională de Administrare Fiscală și ARR vor colabora pentru transmiterea informațiilor necesare evaluării cererilor
Motivația pentru acordarea acestei scheme de ajutor plecă de la sprijinirea operatorilor de transport rutier afectați de creșterea prețului la combustibil, prevenirea insolvenței sau falimentului firmelor de transport și asigurarea funcționării eficiente a economiei.
Așadar, schema de ajutor de stat este o măsură temporară menită să sprijine un sector important al economiei românești. Se estimează că schema va avea un impact pozitiv semnificativ asupra operatorilor de transport rutier și a economiei în ansamblu.
"Sunt tot mai multe firme de transport care nu au posibilitatea absorbţiei creşterii costurilor de operare, presiunea preţului la carburant aducând costuri suplimentare imediate care pot determina insolvenţa sau chiar falimentul. Este o măsură temporară de sprijin, în contextul în care, în imaginea de ansamblu, ele sunt interconectate cu alte sectoare economice, cum sunt producţia, comerţul, agricultura şi turismul. Este un mod prin care, indirect, facilităm transportul materiilor prime, produselor finite, echipamentelor şi persoanelor, pentru a asigura funcţionarea eficientă a întregii economii. Avem o viziune clară în a construi scheme pentru investiţii care să stimuleze dezvoltarea şi să susţină progresul economic. Însă, în acelaşi timp, trebuie să recunoaştem importanţa echilibrului şi a abordării integrate, acolo unde putem lua decizii care generează efect multiplicator", a explicat ministrul Marcel Boloş.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.