Indiferent de profesie, femeile primesc în acest moment o pensie mai mică decât bărbaţii, deşi au ocupat aceeaşi funcţie. Daniel Baciu, preşedintele Casei Naţionale de Pensii spune că aceste diferențe vor dispărea, odată cu noua Lege a Pensiilor, într-o declaraţie pentru Antena 3.
Iată dialogul purtat de către jurnalistul Antena 3 cu preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice:
Reporter Antena 3 CNN: Sunt foarte mari diferențele dintre aceleași contribuții, aceleași puncte între femei și bărbați, din aceeași meserie, ce vor fi rezolvate în noua lege a pensiilor?
Daniel Baciu: Da, așa este. Nouă lege a pensiilor asta își propune să rezolve, în principal. Să elimine aceste inechități.
Reporter Antena 3 CNN: Pe legea veche 127, care nu se aplică, erau niște calcule acolo, o femeie contabil față de un bărbat contabil, doamna respectivă avea pensie mai mică cu câteva sute de lei. Cu nouă lege va ajunge cel cu pensia mai mică la nivelul mai mare, pe aceeași contribuitivitate?
Daniel Baciu: Da, ăsta este principiul.
Reporter Antena 3 CNN: Deci, femeia contabil îl va ajunge la nivel de pensie pe bărbatul contabil care are în acest moment o pensie mai mare cu câteva sute de lei.
Citeşte şi: Vouchere 250 lei. OFICIAL: Ai pierdut cardul, nu merge sau ai uitat codul PIN? Află ce trebuie să faci şi ce se întâmplă cu banii din cont
Unii dintre beneficiarii voucherelor sociale de 250 de lei s-ar putea afla în situaţia în care fie au pierdut cardul, fie acesta nu funcţionează sau au uitat codul PIN.
Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape:
1) producția cardurilor de către unitățile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor și inserarea CIP-ului),
2) împlicuirea și distribuirea la nivel național de către Poșta Română și
3) încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor.
Categoriile eligibile sunt următoarele:
Nu. Dacă vă numărați printre persoanele eligibile, așa cum sunt stabilite de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), cardul va fi livrat către dumneavoastră de către angajații Poștei Române, fără să fie nevoie să demarați dumneavoastră vreo procedură în acest sens. În cazul în care îndepliniți criteriile pentru a fi printre beneficiarii eligibili, dar până la finalul perioadei în care se alocă tranșa I nu veți intra în posesia cardului, vă rugăm să vă adresați celui mai apropiat oficiu poștal, de unde veți primi îndrumări.
a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
c) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
f) Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.
Autorităţile vin cu precizări menite a rezolva această problemă. Iată ce trebuie să faceţi în situaţia în care aţi pierdut cardul sau constataţi că acesta nu funcţionează:
Beneficiarul care a pierdut/nu îi funcționează cardul social trebuie să anunțe emitentul, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă a emitentului. Emiterea unui nou card și expedierea la adresa emitentului se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut.
Numerele de telefon oficiale sunt următoarele:
Edenred: 021 301 33 03
Sodexo: 021 204 46 64
UP România: 0374 66 22 73
Ce se întâmplă dacă aţi uitat codul PIN?
"Beneficiarul care a pierdut PIN-ul poate accesa opțiunea "Reamintire PIN" din aplicația mobilă a emitentului sau poate să contacteze Serviciul Asistență Clienți al emitentului (telefon sau E-mail), în vederea emiterii unui nou PIN", explică Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).
Unde găsiţi instrucțiuni despre folosirea cardului
Cardurile vor fi însoțite de scrisori care conțin instrucțiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), detalii despre operatorii economici parteneri și un număr de telefon pentru cazurile în care întâmpinați probleme.
Emitenților de carduri le-au fost alocate județele astfel:
Sodexo: Bihor, Bistrița Năsăud, Caraș-Severin, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu, Arad, Călărași, Hunedoara, Timiș
UP Romania: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea, București, Ilfov, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea
Edenred: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui, Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova, Teleorman.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.