Prețul combustibililor la pompă scad în continuare, azi, 21 iulie 2022, benzina standard se vinde cu minimum 7,83 lei și maximum 8,13 lei.
Benzina superioară se vinde la pompă cu minimum 8,19 lei și maximum 8,85 lei.
Motorina standard se vinde cu minimum 8,51 lei și maximum 8,77 lei în timp ce motorina superioară se vine cu minimum 8,87 lei și maximum 9,26 lei.
Citește și: Armatorii greci se grăbesc să transporte petrolul rusesc
Până în prezent, sancțiunile occidentale nu au reușit să zdrobească exporturile de petrol ale Rusiei, deoarece Moscova redirecționează țițeiul către cumpărătorii asiatici mai mult decât dispuși să cumpere precum China și India.
Proprietarii europeni de nave, în special operatorii greci privați, transportă o mare parte din petrolul rusesc în lunile dinaintea intrării în vigoare, la sfârșitul acestui an, a interdicției UE privind importurile de petrol din Rusia pe cale maritimă. Armatorii greci și-au crescut expunerea la transportul maritim de petrol rusesc în ultimele două luni, în timp ce se întrec în a profita de cererea mai mare cu discounturi mari în China și India.
Odată ce sancțiunile UE privind importurile maritime de petrol rusesc care vor intra în vigoare în luna decembrie a acestui an, operatorii greci de petroliere vor trebui să înceteze să mai transporte acest țiței. O lovitură mult mai mare pentru exporturile de petrol rusesc, care va avea consecințe dramatice asupra pieței mondiale a petrolierelor și a prețurilor petrolului, vine din dispoziția numărul doi din cel de-al șaselea pachet de sancțiuni - operatorilor din UE li se va interzice să asigure și să finanțeze transportul maritim al țițeiului lui Putin către țări terțe.
Până la intrarea în vigoare a sancțiunilor, proprietarii de petroliere europene, în special greci, transportă cu frenezie petrolul rușilor către Asia, câștigând o mulțime de bani în acest proces. Expeditorii din Grecia, China și Turcia profită cu entuziasm de situație, potrivit datelor compilate de Bloomberg. Transportând țiței rusesc ESPO de la Kozmino până pe coasta chineză, un proprietar de navă poate câștiga 1,6 milioane de dolari - de trei ori mai mult decât ar fi câștigat înainte de războiul din Ucraina.
La începutul acestei luni, Ucraina a acuzat Grecia că transportă petrol rusesc.
"Vedem companiile grecești furnizând aproape cea mai mare flotă de petroliere pentru transportul petrolului rusesc", a declarat președintele ucrainean Volodymyr Zelensky într-un discurs la o conferință la Atena prin legătură video.
"Încă o dată, acest lucru se întâmplă tocmai atunci când o altă resursă energetică rusă este folosită ca armă împotriva Europei și împotriva bugetului familial al fiecărui european. Sunt sigur că acest lucru nu corespunde intereselor Europei, ale Greciei sau ale Ucrainei", a adăugat Zelensky.
Proprietarii eleni de nave au făcut 151 de escale în porturile rusești din Marea Baltică și Marea Neagră între 1 mai și 27 iunie, în creștere cu 41% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor compilate de Lloyd's List. Aproape jumătate din totalul produselor brute și rafinate exportate din porturile cheie din Marea Baltică sau Marea Neagră au fost transportate cu nave grecești, arată datele. TMS Tankers a miliardarului George Economou este cel mai mare jucător grec pe piața rusă și al doilea la nivel global, după Sovcomflot, deținută de Rusia, care se află sub sancțiuni occidentale, potrivit datelor.
Petrolierele grecești participă, de asemenea, la transferuri de la navă la navă (STS) în largul Greciei, în Malta și la sud de Gibraltar, arată datele Lloyd's List. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.