În această perioadă sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanţare, solicitanţii vor putea depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create.
Crearea conturilor de utilizator în aplicaţia informatică de către solicitanţii unităţi administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti se va putea realiza începând cu data de 7 noiembrie 2022.
Conturile create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului Iluminat public, Programului Staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi, Programului Eficienţă energetică în clădirile publice, Programului Rabla Clasic şi a Programului Rabla Plus rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare pentru Programul privind casarea autovehiculelor uzate.
Aceasta este a doua amânare a lansării Programului care urmează să permită scoaterea din uz a maşinilor mai vechi de 15 ani şi care ar fi trebuit demarat în luna septembrie.
AFM anunţa, la finele lunii august, că unităţile administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti îşi vor putea crea conturi de utilizator, începând din 23 septembrie 2022, pentru înscrierea în Programul privind casarea autovehiculelor uzate.
În 22 septembrie, instituţia a anunţat că Programul a fost amânat şi urmează ca unităţile menţionate să poată să-şi creeze conturile de utilizator începând cu data de 14 octombrie 2022.
Prin intermediul acestui program, cetăţenii îşi vor putea casa maşinile mai vechi de 15 ani în schimbul unui voucher de 3.000 de lei.
Suma alocată sesiunii de finanţare este de 50 de milioane de lei.
Citește și:
Programele Rabla și Rabla Plus. Noi condiții și mai mulți bani. De vineri încep înscrierile
Sesiunea de toamnă a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus demarează pe 30 și se încheie pe 25 noiembrie 2022.
Cei care sunt interesați de aceste programe pot cere bani de la stat pentru mașini noi începând de vineri.
Programele Rabla au suferit anul acesta modificări semnificative
Pașii care trebuie urmați sunt: înscrierea la un producător auto validat de AFM (vezi AICI lista), predarea, la un colector autorizat, a cel puțin unei mașini vechi, radierea acesteia din circulație și cumpărarea unei mașini noi, care respectă caracteristicile stabilite pentru fiecare dintre cele două programe.
Una dintre modificări vizează programul Rabla Plus pentru care din acest an este necesară casarea unui autovehicul vechi.
O altă modificare ce vizează ambele programe este aceea că se pot casa două mașini vechi iar sumele care se încasează ca stimulente financiare fiind mai mari decât în cazul casării unui singur autovehicul.
Condiții pentru obținerea stimulentelor
Conform Ordinului Ministerului Mediului nr. 324/2020 - Rabla Clasic și Ordinul nr. 323/2020 - Rabla Plus, pentru a beneficia de prima de casare su de ecotichet trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiții: Citește mai departe AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.