Conform unui nou proiect de lege înregistrat la Senat, autoritățile și instituțiile publice ar putea fi obligate să răspundă la solicitările cetățenilor într-un termen de 10 zile de la primirea acestora, indiferent dacă soluția este favorabilă sau nefavorabilă.
Această prevedere se regăsește în proiectul de lege aflat în dezbatere la Senat, care stabilește că timpul de răspuns de la o autoritate publică nu poate depăși 10 zile, având în vedere că majoritatea petițiilor sunt transmise electronic, iar instituțiile publice, indiferent dacă sunt primării sau ministere, își desfășoară activitatea cu publicul preponderent online.
Scopul acestei modificări este de a permite cetățenilor să primească rapid un răspuns la solicitările lor, astfel încât să poată lua măsuri ulterioare într-un mod mai eficient, dacă este cazul. Reducerea timpului de soluționare a petițiilor va duce la o administrare mai bună a relației cu cetățenii, conform expunerii de motive a proiectului de lege.
Cu toate acestea, proiectul de lege prevede câteva excepții. Astfel, "în cazul în care aspectele sesizate prin petiție necesită o informare și o cercetare mai detaliată, conducătorul autorității sau instituției publice poate prelungi termenul cu cel mult 10 zile, iar în domeniul energiei și gazelor naturale termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile, cu notificarea prealabilă a petentului."
Proiectul de lege se află în dezbatere la Senat și urmează să fie trimis la Camera Deputaților, care este forul decizional în acest caz.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.