Potrivit articolului din New York Times publicat la sfârşitul săptămânii trecute, Clearview AI, un start-up fondat cu o finanţare iniţială din partea lui Peter Thiel, membru în consiliul de administraţie Facebook, şi-a îmbogăţit baza de date pentru recunoaştere facială destinată organelor de poliţie şi altor entităţi prin intermediul Facebook, YouTube, Venmo şi a altor platforme în ciuda interdicţiei folosirii datelor în acest scop.
Fondatorul companiei a declarat pentru NYT că ''Facebook ştie'' despre această practică de a extrage imagini de pe anumite site-uri. Site-uri precum Twitter nu permit roboţilor de indexare să preia conţinutul media publicat pe platformele sale, însă acest fenomen se produce din cauza reglementărilor permisive şi inconsecvente referitoare la instrumentele bazate pe inteligenţă artificială. Chiar dacă sistemele de recunoaştere facială au fost interzise în cadrul administraţiei locale din San Francisco, nu există o astfel de restricţie la nivel federal.
"Este o demonstraţie îngrijorătoare a pericolelor pe care le presupune tehnologia pentru recunoaştere facială în zilele noastre şi a nevoii urgente a legiuitorilor de a sista imediat folosirea acestei practici în aplicarea legii", a precizat Nathan Freed Wess, avocat în cadrul Uniunea pentru Libertăţi Civile din SUA (ACLU), într-o declaraţie transmisă prin e-mail.
Cambridge Analytica. Ancheta din SUA confirmă cele mai sumbre suspiciuni
"Poliţia nu ar trebui să aibă voie să ne ancheteze şi să ne pună sub învinuire folosind în mod secret o tehnologie nereglementată şi predispusă la erori oferită fără să fie testată de un start-up care a asamblat nesigur o bază de date de miliarde de imagini faciale ale unor americani obişnuiţi", a mai spus Wessler.
Clearview susţine că foloseşte doar imagini disponibile în mod public (şi informaţii de profil care au fost la un moment dat făcute publice chiar dacă, între timp, persoana respectivă şi-a schimbat setările contului) şi că nu încalcă nicio reglementare. Facebook a anunţat că va investiga modul în care această companie foloseşte datele colectate de reţeaua de socializare.
Reportera care a realizat investigaţia a testat chiar ea aplicaţia care a scos la iveală fotografii cu aceasta din urmă cu 10 ani. Chiar şi atunci când a avut faţa parţial acoperită, aplicaţia a depistat pe internet şapte imagini în care apărea ziarista.
Cu toate că actualii clienţi ai companiei sunt agenţii din domeniul aplicării legii, Clearview are în vedere planuri de a lucra cu ochelari de realitate augmentată şi dispozitive de purtat, mai precizează mashable.com.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.