Cele mai afectate sectoare în urma pandemiei au fost industria ospitalităţii şi vânzările cu amănuntul.
Cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume a înregistrat un declin de 14% al vânzărilor în perioada august - octombrie 2020, o redresare faţă de scăderea de 31% în trimestrul precedent. Dar noile restricţii introduse în noiembrie au dus la închiderea magazinelor pe principalele pieţe din Europa. Compania a precizat că 21% dintre magazinele sale din întreaga lume s-au închis în noiembrie.
Stație supraterană pentru Magistrala M2. Contract semnat
Deşi multe s-au redeschis în prima săptămână din decembrie, un număr semnificativ de magazine operează cu restricţii. Totuşi, colecţia de toamnă-iarnă a fost bine primită de clienţi, iar vânzările online au urcat cu 76% faţă de anul trecut, a informat Inditex.
Compania a înregistrat în perioada august - octombrie 2020 un profit net de 866 milioane de euro, în linie cu rezultatele din precedentele trei luni, dar încă în scădere cu 26% faţă de perioada similară din 2019.
Vânzările totale au ajuns la 6,05 miliarde de euro, în linie cu estimările analiştilor.
În următorii trei ani, Inditex va investi anual 900 de milioane de euro pentru a accelera strategia de a se concentra pe magazinele mari din zonele comerciale de prim rang şi pe afacerile online, urmând să închidă 1.000 - 1.200 de magazine mai mici în 2020 şi 2021.
În România, la finele lui 2018, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.