Propunerile vizează modificarea unor reglementări privind timpul de conducere și odihnă al șoferilor profesioniști, controlul siguranței rutiere și finanțarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).
Reguli mai stricte pentru șoferii profesioniști
Proiectul de modificare a Ordonanței Guvernului nr. 37/2007 introduce sancțiuni mai dure pentru șoferii și operatorii de transport care încalcă regulile privind perioadele de conducere, pauzele și odihna. Printre noile măsuri se numără:
Amenzi între 9.000 și 12.000 de lei pentru depășirea timpului maxim de conducere cu mai mult de 4,5 ore.
Imobilizarea vehiculelor în cazul în care sunt descoperite tahografe modificate sau utilizarea unor carduri false.
Obligația transportatorilor de a acoperi costurile de cazare pentru șoferii care trebuie să își efectueze repausul săptămânal, fără a dormi în cabină.
Amenzi pentru firmele care își plătesc șoferii în funcție de distanța parcursă, în cazul în care acest sistem de salarizare pune în pericol siguranța rutieră.
Îmbunătățirea siguranței rutiere și inspecțiilor
Legea prevede și modificări în ceea ce privește gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră. Printre schimbările discutate în comisie se numără:
Inspecțiile de siguranță rutieră vor fi realizate de auditori desemnați de Autoritatea Rutieră Română (ARR).
Auditorii care participă la desemnarea altor inspectori nu vor mai putea efectua audituri, eliminând astfel potențiale conflicte de interese.
Poliția Rutieră va fi obligată să transmită datele despre accidentele grave către ARR, pentru o mai bună monitorizare a siguranței rutiere.
Finanțarea ISCTR și noi reguli pentru pistele de biciclete
O altă modificare importantă vizează finanțarea ISCTR, organism responsabil de controlul transporturilor rutiere. Noua reglementare propune ca 20% din tarifele percepute de ARR și 5% din cele încasate de Registrul Auto Român (RAR) să fie direcționate către ISCTR.
De asemenea, se propune clarificarea reglementărilor privind pistele de biciclete. Ministerul Dezvoltării va fi desemnat autoritatea responsabilă pentru stabilirea normelor tehnice în acest domeniu, eliminând neclaritățile din legislația actuală.
Pașii următori
După dezbaterea în Comisia de muncă, proiectele urmează să fie analizate în plenul Senatului, urmând apoi să fie dezbătute și în Camera Deputaților. Implementarea acestor modificări ar putea avea un impact semnificativ asupra transportului rutier și siguranței circulației în România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.