În timp ce US Navy a cerut Congresului Statelor Unite suma de 5,3 miliarde de euro pentru a se dota cu o flotă de avioane pilotate de inteligența artificială pentru a putea contracara eventualele acțiuni ostile ale Bejingnului, în China se elaborează proiecte pentru versiuni perfecționate de avione. Iar unul dintre acestea este cel al Institutului de cercetare și proiectare a aeronavelor din Chengdu, parte a consorțiului AVIC. Modelul recent prezentat arăta interiorul aeronavei cu diversele sale conexiuni, cablajul principal și cele două motoare.
De curând a apărut și un videoclip din care reiese fără drept de tăgadă faptul că industria aerospațială a Chinei își focusează atenția pe un avion bazat pe conceptul de aripă zburătoare. Acest avion nu are încă un nume sau o clasificare. Cu toate acestea, conform declarațiilor anterioare ale oficialilor și industriașilor chinezi, ar putea încorpora atât arme convenționale, cât și arme cu energie laser, arme hipersonice sau chiar ar putea fi capabil să interacționeze cu roiuri de drone.
Designul, un progres pentru China
Designul reprezintă o descoperire pentru industria aerospațială chineză, care, fără a include copii ale aeronavelor sovietice (cum ar fi J-15, o copie a Su-33, n.r.), a dezvoltat în principal avioane de luptă bazate pe arhitecturi clasice, precumu J-10 și J-20. Dincolo de caracteristicile specifice ale acestui viitor avion de luptă de generația a 6-a, se pune problema armamentului său și, mai general, a doctrinei de utilizare: va putea fi utilizat în lupte aeriene pe distanțe scurte sau va adopta aceeași doctrină ca și J-20 pentru utilizarea pe distanțe lungi și nu va fi echipat cu armament?
În plus, conceptul de aripă zburătoare nu se referă doar la avionul de luptă chinezesc de generația a 6-a. China dezvoltă, de asemenea, un bombardier strategic, H-20, sub forma unei aripi zburătoare. Informațiile sunt la fel de puține ca și în cazul avionului de vânătoare, dar acest proiect pare să semene cu bombardierul american B-2 Spirit. De asemenea, acesta a făcut obiectul mai multor videoclipuri promoționale începând din 2018. În iulie 2022, au existat chiar și anunțuri privind un viitor prim zbor, dar încă nu a avut loc nicio prezentare oficială sau un prim zbor.
Drone de însoțire
În cadrul celei de-a șasea generații, birourile de proiectare chineze lucrează, de asemenea, la drone de însoțire, ale căror modele au fost prezentate și la ultimul China Airshow de la Zhuhai. De exemplu, a fost expusă o nouă versiune a dronei FH-97. Această variantă reprezintă poate un punct de cotitură pentru Forțele Aeriene Chineze, deoarece FH-97 părea a fi o copie a XQ-58A Valkyrie, în timp ce FH-97A pare a fi mai aproape de UAV-ul Boeing Australia MQ-28A Ghost Bat, dar într-o versiune cu două motoare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.