"Folosirea trotinetelor electrice a generat foarte multe accidente şi în acest sens MAI a elaborat un proiect de ordonanţă a Guvernului care va modifica şi completa OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice prin introducerea unor prevederi referitoare la utilizarea trotinetelor electrice pe drumurile publice. Ne dorim prin acest proiect creşterea siguranţei rutiere în România prin prevenirea accidentelor în care sunt implicate trotinetele electrice. Proiectul stabileşte norme de conduită obligatorii pentru conducătorii de trotinete electrice", a declarat Marcel Vela, vineri, într-o conferinţă de presă la sediul MAI.
Tehnologia și vandalismul a dus la nașterea unei noi meserii
Ministrul a menţionat că în perioada 2016-2019 au fost înregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducătorilor de trotinete electrice, soldate cu un deces, 37 răniţi grav şi 156 de răniţi uşor.
"Săptămâna viitoare, miercuri, MAI va organiza şi o dezbatere publică privind acest proiect, la care pot participa toţi cei interesaţi şi care pot trimite propuneri de îmbunătăţire a proiectului până săptămâna viitoare", a completat Vela.
Chestorul Bogdan Despescu, secretar de stat în cadrul MAI, a anunţat că ministerul a pregătit o campanie de informare privind introducerea noii reglementări referitoare la circulaţia trotinetelor electrice.
"Am pregătit o campanie, împreună cu dumneavoastră (mass-media - nr.), împreună cu ceilalţi colegi din Poliţie, să o transmitem către toţi participanţii la trafic, pentru cei care vor să folosească astfel de mijloace (trotinete electrice - n.r.). Cred că va fi unul din mijloacele pentru a informa cât mai mulţi cetăţeni. De altfel, în fiecare zi, Poliţia este prezentă în şcoli, cu ocazia acestei prezenţe se prezintă inclusiv regulile de circulaţie rutieră", a declarat Despescu.
Directorul adjunct al Direcţiei Rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei Române, comisarul şef George Grigore, a explicat că posesorii de trotinete electrice vor putea conduce aceste vehicule "pe pistele de bicicletă, iar acolo unde nu există, pe partea carosabilă".
"Mai există o regulă: trotinetele pot fi conduse doar pe drumurile unde viteza maximă de circulaţie este de 50 de km/h, deci nu şi în afara localităţilor", a adăugat comisarul şef Grigore.
Acesta a precizat că sancţiunile în cazul în care o persoană cu trotinetă electrică va trece pe culoarea roşie a semaforului - ca şi în cazul bicicliştilor - vor fi "de la 6 la 8 puncte amendă, respectiv 870 până la 1.160 de lei".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.