Unul dintre ele este proiectul de ordonanţă de urgenţă privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Prezentul proiect de act normativ reprezintă inițiativa Ministerului Finanțelor, Secretariatul General al Guvernului, Ministerului Dezvoltării Publice și Administrației, Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, Ministerului Culturii, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ministerul Apărarii Naționale, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii de a îmbunătăți cadrul legal, în contextul în care se impune modificarea pe calea ordonanței de urgenta a unor acte normative în vederea evitării unor sincope în aplicarea normelor existente, consolidării financiar- bugetare a României și reducerea unor cheltuieli bugetare.
Având în vedere faptul că autoritățile administrației publice locale nu dispun de fondurile necesare, prin derogare de la prevederile art. 61 alin.(1) și art. 63 alin.(4) și (4^1) din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, și de la prevederile referitoare la plafoanele privind finanțările rambursabile, care pot fi contractate de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, precum și cele privind tragerile din finanțările rambursabile contractate sau care urmează a fi contractate de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale prevăzute în legile anuale pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar, pe parcursul execuției bugetare, autoritățile administrației publice locale pot aproba contractarea de finanțări rambursabile pentru asigurarea cheltuielilor devenite neeligibile, conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaționale finanțate în perioada de programare 2014 - 2020, în vederea realizării/finalizării proiectelor nefinalizate/nefuncționale
derulate în cadrul programelor operaționale finanțate din fonduri europene în perioada de programare 2014 – 2020.
În vederea finalizării în bune condiții a proiectelor finanțate din fonduri nerambursabile aferente perioadei de programare 2014-2020, prin derogare de la art. 47 alin. (16) din Legea privind finanțele publice nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2024, pe baza contractelor/deciziilor/ordinelor de finanțare, se autorizează ordonatorii de credite să introducă în bugetul propriu titlul din clasificația bugetară referitor la proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014 - 2020, respectiv titlul 58 " Proiecte cu finanțare din fonduri externenerambursabile aferente cadrului financiar 2014 - 2020".
Astfel, se propune, în vederea finalizării proiectelor stabilite ca nefinalizate și/sau nefuncționale în baza OUG nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaționale finanțate în perioada de programare 2014-2020, ca valoarea neutilizată a prefinanțărilor acordate să fie cheltuită de beneficiarii prevăzuți la art. 7 alin (1) și (2) din Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/2015, pentru continuarea implementării proiectelor pentru care a fost acordată, urmând ca justificarea acestor sume să fie realizată până cel târziu la data de 31 octombrie 2024. Sumele care nu vor fi justificate în termenul stabilit, respectiv 31 octombrie 2024, vor fi recuperate în conformitate cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/2015.
Guvernul urmează să discute şi un proiect de ordonanţă de urgenţă privind modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal şi a articolului LIX din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung.
"Pentru a evita eludarea prevederilor legale privind plata anticipată a accizelor în cazul destinatarilor înregistraţi, se propune completarea articolului 375 în sensul introducerii obligaţiei de a depozita produsele recepţionate doar în spaţiile declarate şi autorizate pentru recepţia produselor accizabile, în situaţia în care nu se utilizează opţiunea de livrare directă conform articolului 401 alineat (3), precum şi introducerea unei infracţiuni pentru nerespectarea acestei obligaţii", se arată în nota de fundamentare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.