Un avocat al Departamentului de Justiție al SUA a acuzat miercuri un director executiv al Google că tehnicile pe care cunoscutul motor de căutare le-a folosit pentru a crește prețurile la publicitatea online au fost realizate în mod voit incorect, conform Reuters.
În cadrul procesului antitrust în care Statele Unite au acuzat Google că a abuzat de poziția sa dominantă, vicepreședintele Google pentru managementul produselor, Adam Juda, a declarat că firma folosește o formulă, care implică calitatea unui anunț și a companiei, pentru a decide cine câștigă licitațiile folosite pentru plasarea de publicitate pe site-uri web.
Departamentul de Justiție al Statelor Unite a acuzat Google că manipulează licitațiile online, o industrie de miliarde de dolari dominată de gigantul tech, cu ajutorul acestor formule prin care își favoriza propriile rezultate.
Avocatul Departamentului de Justiție, David Dahlquist, l-a întrebat pe Adam Juda dacă a existat un document pe care Google l-a pregătit pentru Uniunea Europeană, în care se spune că firma poate "influența direct prețurile prin reglajele mecanismelor proprii de licitație". Acesta a spus că nu este de adevărat.
Activitatea publicitară a Google a fost criticată de agenții de publicitate și de editorii de site-uri web pentru lipsa de transparență, ambii acuzând Google că sustrage prea multe venituri din publicitate.
Citește și: Alphabet, compania mamă a Google, lansează Pixel 8. Iată ce aduce nou
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.