Uzina, care a fost oprită din martie, în urma invadării Ucrainei de către Rusia, urma iniţial să se redeschidă la finalul lunii septembrie.
"Producţia este suspendată la Sankt Petersburg până la finalul lunii decembrie iar angajaţii au fost informaţi. Continuăm să monitorizăm cu atenţie situaţia şi vom lua deciziile care se impun", a precizat un purtător de cuvânt al Nissan.
Conform Nikkei, extinderea suspendării fabricii Nissan este cauzată de dificultăţile în obţinerea de componente auto din Europa şi Japonia.
Deja, Nissan suspendase exporturile de vehicule către Rusia, după ce conflictul cu Ucraina a sporit riscurile logistice.
Partenerul de alianţă al Nissan - grupul auto francez Renault - a fost nevoit ca în luna mai să îşi vândă activele către statul rus, prima naţionalizare de amploare încheiată în Rusia după lansarea ofensivei din Ucraina.
Pe lângă vânzarea pachetului majoritar de acţiuni la Avtovaz, grupul auto francez Renault şi-a vândut şi propria uzină din apropiere de Moscova, unde sunt produse automobile Renault şi Nissan, către Primăria capitalei Rusiei. Între timp, celebrul logo al Renault a fost înlăturat de pe faţada uzinei.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Ford amână investiţiile în Spania. Care sunt planurile pentru uzina din România
Ford a anunţat miercuri că amână investiţiile în producţia din Spania, din cauza "revizuirii perspectivelor privind Europa", dar a dat asigurări că îşi menţine angajamentele faţă de fabrica din Valencia, transmite Reuters.
În iunie, Ford informase că a ales uzina sa de la Valencia drept facilitatea preferată pentru asamblarea de vehicule bazate pe următoarea arhitectură de vehicule electrice.
La Valencia sunt aproximativ 6.000 de angajaţi, iar maşinile electrice urmau să fie produse din a doua jumătate a acestui deceniu.
Ford a precizat că nu va solicita finanţare din fondurile europene de redresare alocate Spaniei pentru a investi în dezvoltarea de vehicule electrice până în iunie 2025, dar a informat că va colabora cu autorităţile pentru a identifica alte potenţiale surse publice de finanţare, în condiţiile în care ar urma să vândă doar vehicule electrice până în 2030.
Recent, premierul Pedro Sanchez anunţa că Spania va investi 4,3 miliarde de euro pentru a demara producţia de baterii şi vehicule electrice, folosind fondurile europene de redresare.
Planul autorităţilor de la Madrid, care urmează să atragă şi investiţii private, va include întregul lanţ de producţie, de la extragerea litiului la asamblarea celulelor de baterii şi fabricarea vehiculelor electrice, a explicat Sanchez.
Cu noul program de investiţii, Sanchez se aşteaptă ca până în 2030 contribuţia la PIB a sectorului auto să ajungă la 15%, de la aproximativ 10% în prezent.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.