Nissan va cheltui 15,6 miliarde de euro pentru a accelera electrificarea gamei sale de vehicule

Antonia Popescu |
Data publicării:
Nissan va extinde cu încă trei luni suspendarea producţiei la fabrica sa din Sankt Petersburg
Nissan va extinde cu încă trei luni suspendarea producţiei la fabrica sa din Sankt Petersburg

Constructorul auto japonez Nissan Motor Co., partener al Renault în cadrul alianţei Renault-Nissan, şi-a anunţat luni intenţia ca jumătate dintre vehiculele vândute la nivel mondial în 2030 să fie vehicule electrificate (pe baterie sau hibride), comparativ cu aproximativ 10% în 2020, transmite Reuters.

Conform strategiei pe termen lung, intitulate 'Ambition 2030', prezentată luni de Nissan, producătorul japonez intenţionează să introducă 23 de noi modele electrificate, dintre care 15 complet electrice, până în exerciţiul fiscal 2030/2031. Un număr de 20 dintre noile modele ar urma să fie puse pe piaţă, în următorii cinci ani, a precizat Nissan, care vizează ca, în exerciţiul 2026/2027, peste 75% dintre vehiculele vândute în Europa să fie modele electrificate. În acelaşi an, ponderea vehiculelor electrificate vândute în Japonia ar urma să fie de peste 55% iar în China de peste 40%. În schimb, în cazul SUA, Nissan se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice să reprezinte doar 40% din vânzările sale totale în 2030/2031.

Nissan intenţionează să investească 2.000 miliarde de dolari (15,6 miliarde de euro, la cursul de schimb actual) în următorii cinci ani pentru a accelera tranziţia la vehiculele electrice, adică de două ori mai mult decât a investit în acest domeniu în perioada 2010 - 2020, a precizat directorul general de la Nissan, Makoto Uchida.

Codul rutier. O nouă măsură: INTERZICEREA șofatului pe teritoriul României

"Vom urmări oportunităţile de afaceri care ne vor creşte profitabilitatea pe termen lung spre era automobilelor electrice", a declarat Makoto Uchida, într-o conferinţă de presă.

Nissan a fost unul dintre pionierii mondiali ai vehiculelor electrice, în condiţiile în care a lansat modelul Leaf în anul 2010. Însă, producătorul japonez a fost devansat de grupul american Tesla şi de către marii producători auto, precum Volkswagen iar acum vrea să îşi accelereze dezvoltarea pe segmentul vehiculelor electrice în plină expansiune.

Majoritatea marilor constructori auto au promis că vor renunţa treptat la producţia de vehicule propulsate cu motoare pe ardere internă, urmând să înceteze complet să mai vândă astfel de modele, începând din 2030 cum este cazul constructorului suedez Volvo Cars.

Grupul auto Renault mizează pe o cotă de 65% a vehiculelor electrice în vânzările sale totale din Europa în anul 2025 şi pe una de 90%, în anul 2030.

Alţi constructori auto japonezi au şi ei planuri ambiţioase. De exemplu, Toyota vizează ca, în 2030, totalitatea vehiculelor vândute în Europa şi în China să fie modele electrificate (pe baterie sau hibride), în timp ce în America de Nord ponderea ar urma să fie de 70%. La rândul său, constructorul nipon Honda şi-a propus ca, în 2040, totalitatea vehiculelor vândute la nivel mondial să fie modele electrice.

Potrivit estimărilor firmei de cercetare de piaţă Fuji Keizai Group Co, vânzările globale de vehicule electrificate (hibride, hibride de tip plug-in şi vehicule pe baterie) ar urma să crească de peste opt ori până la 49,19 milioane unităţi în 2035, de la 5,85 milioane unităţi în 2020.

De asemenea, Nissan vrea să devină un jucător-cheie şi pe piaţa bateriilor pentru vehiculele electrice, iar în vară a anunţat că, împreună cu grupul chinez Envision AESC, va construi o mare uzină de baterii în Marea Britanie, în apropiere de uzina sa de asamblare de automobile de la Sunderland. Acest model de uzină integrată ar urma să fie copiat şi pe alte piee cheie ale Nissan, companie care intenţionează să îşi echipeze vehiculele cu propriile baterii electrice de ultimă generaţie (în stare solidă), începând din 2028/2029.

Makoto Uchida a precizat, luni, că o uzină - pilot pentru producţia de baterii în stare solidă va fi gata încă din anul 2024 la Yokohama, în apropiere de Tokyo, unde este şi sediul central al constructorului auto japonez. Uchida a mai spus că viitorul model de baterie va permite reducerea timpului de încărcare cu aproximativ o treime şi, de asemenea, va reduce costul total al unui automobil electric până la un nivel comparabil cu cel al unui automobil pe benzină.

Pentru exerciţiul fiscal 2021/2022, care se va încheia la 31 martie anul viitor, Nissan mizează pe un profit net de 180 miliarde de yeni (1,4 miliarde euro), graţie introducerii de noi modele şi revenirii cererii de automobile pe fondul relansării economice mondiale.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.

Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 471542.82RON
1 ETH = 15990.47RON
1 LTC = 483.10RON
1 XRP = 7.49RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel