Postul de preşedinte al consiliului de administraţie al Nissan Motor Co este în prezent vacant după ce Carlos Ghosn a fost arestat la Tokyo începând din data de 19 noiembrie, fiind bănuit de nereguli financiare. Ghosn ar putea rămâne în arest până la finele acestui an pentru că procurorii din Tokyo intenţionează să formuleze noi capete de acuzare la adresa sa, susţine cotidianul Sankei.
Fără a preciza sursa informaţiilor sale, agenţia de presă Kyodo susţine că cei trei membri independenţi din cei nouă membri ai consiliul de administraţie au decis să amâne luarea unei decizii cu privire la persoana care ar urma să îl înlocuiască pe Ghosn.
În vârstă de 64 de ani, Carlos Ghosn este cel care a dus alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi în fruntea industriei auto mondiale, o reuşită care i-a adus o remuneraţie uneori contestată. Potrivit firmei de consultanţă Proxinvest, pentru diferitele sale poziţii în cadrul alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn a fost recompensat în 2017 cu 13 milioane de euro, dintre care 7,4 milioane euro le-a primit în calitate de CEO al Renault.
Potrivit Reuters, Nissan i-a însărcinat pe Masakazu Toyoda, fost ministru japonez al Comerţului, Jean-Baptiste Duzan, fost director la Renault, şi pe Keiko Ihara, fost pilot de automobile, să selecţioneze un candidat pentru postul de preşedinte al Nissan, numele acestuia urmând să fie propus celorlalţi şase membri ai consiliului de administraţie pe data de 17 decembrie. Modificările din cadrul consiliului de administraţie trebuie aprobate de acţionari.
Carlos Ghosn este în prezent arestat la Tokyo, fiind acuzat de procurorii japonezi că şi-a subestimat, la jumătate, remuneraţia de 10 miliarde yeni (88 milioane de dolari) pe care a primit-o timp de cinci ani, începând din 2010. La rândul său, constructorul auto japonez Nissan l-a acuzat pe Carlos Ghosn de alte infracţiuni, precum utilizarea bunurilor companiei în interes personal.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile cu 10,6 milioane unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun, etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.