Nike ar fi exercitat o poziție de monopol asupra retailerilor interzicându-le să vândă tricouri Nike cu echipele cele mai apreciate din Europa ca Juventus, Manchester United, Inter Milano, Barcelona sau AS Roma.
"Fanii echipelor de fotbal preţuiesc produsele comercializate sub brandurile favoriţilor lor, de exemplu maiourile purtate de jucătorii celebri de fotbal, genţi sau fulare. Nike a împiedicat vânzarea multora produse cu licenţă în diverse ţări, ceea ce a dus la mai puţine posibilităţi de alegere şi la preţuri mai ridicate pentru consumatori. Aceste practici sunt ilegale conform reglementărilor antitrust ale UE", a declarat luni comisarul european pentru competiţie, Margrethe Vestager.
Nike ar fi făcut acest lucru în perioada 2003-2017 și acest lucru contravine politicilor UE.
Citește și:Fondatorul Nike a donat 1 miliard de dolari. Unde au ajuns banii
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.