Nike va lansa un model nu de pantofi sport la prețul de 100 de dolari, ba chiar mai puțin în țări din întreaga lume, a anunțat directorul financiar al grupului. Producătorul de îmbrăcăminte sport își schimbă gama de produse ca parte a unui plan de a readuce vânzările pe drumul cel bun.
În ultimii doi ani, Nike a crescut semnificativ prețul pantofilor săi de lux Air Jordan 1, care se vând acum cu până la 200 de dolari de comercianți selectați, inclusiv Nordstrom.
Între timp însă, adidașii Air Force 1 de gamă înaltă se vând cu aproximativ 150 de dolari pe site-ul Nike. Spre comparație, adidașii Samba albi și negri cu trei dungi și adidașii multicolori Gazelle de la marca rivală Adidas vând cu amănuntul la 100 de dolari, respectiv 120 de dolari.
Acțiunile Nike s-au prăbușit vineri, încheind ziua în scădere cu 19,98%, cea mai mare scădere procentuală de o zi din istoria acțiunilor. Joi, compania a raportat o scădere surprinzătoare a vânzărilor în ultimul trimestru. Nike a înregistrat o creștere a vânzărilor încetinită din cauza concurenței marca Adidas și Hoka a mărcii On and Deckers.
Directorii au anunțat, de asemenea, o scădere a numărului de persoane la magazinele sale outlet care vând pantofi și îmbrăcăminte la reducere, subliniind presiunea tot mai mare resimțită de cumpărătorii de valoare.
„Este probabil o încercare de a atrage mai mulți consumatori sensibili la preț”, a spus Neil Saunders, analist la GlobalData, referindu-se la noua linie de produse cu prețuri sub 100 de dolari. Matthew Friend, directorul financiar Nike, le-a spus investitorilor: „Echipele noastre abordează în mod egal oportunități din toate gamele de preț”
Americanii sunt precauți cu privire la cheltuielile lor, mai ales când vine vorba de bunuri neesențiale, cum ar fi pantofii sport la modă. Cu toate acestea, pantofii de alergare Hoka Cloudflow 4 și Clifton 9, care se vând cu 159,99 USD, respectiv 145 USD, au fost recent favorizați de mulți cumpărători.
Concurenții Nike includ în categoria „accesibil” Hoka și Roger Federer backed-On, potrivit analiștilor. „Este un domeniu în care pot fi mai competitivi în termen scurt”, a spus Joseph Civello, analist la Truist Securities.
Lansarea de către Nike a unei noi linii de pantofi ar putea fi o mișcare riscantă pentru companie, deoarece scăderea vânzărilor sale devine o problemă tot mai mare. „Ar putea funcționa într-o oarecare măsură, dar nu abordează problema mai largă a lipsei de inovație la Nike, un sponsor al Comitetului Olimpic și Paralimpic din SUA”, a spus domnul Saunders.
Unele modele cheie Nike și-au pierdut recent din valoare pe piața de revânzare, unde prețul de revânzare al Air Jordan 1 Retro High OG este de aproximativ 32% în mai, potrivit Altan Insights, care studiază piața pantofilor sport de colecție.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.