Nike, unul dintre cele mai importante branduri de îmbrăcăminte sport din lume, a tras un semnal de alarmă în legătură cu perspectivele economice pentru anul viitor, arată CNN.
Compania și-a redus perspectivele de venituri pentru acest an și a anunțat reduceri de costuri, pe fondul îngrijorărilor tot mai mari legate de faptul că consumatorii își reduc cheltuielile în întreaga lume. Compania a declarat că urmărește economii de costuri de până la 2 miliarde de dolari în următorii trei ani, ceea ce include concedierea de angajați.
Acțiunile Nike (NKE) s-au prăbușit vineri cu până la 14%.
Clienții își schimbă comportamentul, renunțând la anumite achiziții, cum ar fi adidașii scumpi și îmbrăcămintea sportivă, pentru lucruri mai esențiale și concerte sau călătorii. Nike se confruntă, de asemenea, cu o concurență dură din partea unor mărci nou-venite pe piață precum Hoka și On Cloud.
Șeful financiar al Nike, Matt Friend, a declarat joi, în cadrul conferinței telefonice a companiei, că noile perspective reflectă "indicii ale unui comportament mai precaut al consumatorilor din întreaga lume". El a subliniat vânzările slabe din China și din segmentele companiei din Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
Nike s-a confruntat cu o cerere slabă în afara perioadei de sărbători, cum ar fi cumpărăturile pentru întoarcerea la școală și Black Friday. Vânzările din online ale companiei au încetinit, în schimb, rivalii Nike au făcut demersuri reale pentru a atrage mai mulți cumpărători.
În timp ce temerile legate de o recesiune în Statele Unite au dispărut, economiile europene încetinesc.
China, a doua cea mai mare economie a lumii, se confruntă, de asemenea, cu probleme tot mai grave, consumul slab fiind o piedică majoră.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.