Gigantul a anunțat joi că directorul general John Donahoe se va retrage luna viitoare și va fi înlocuit de Elliott Hill, un fost executiv Nike cu vechime, relatează CNN.
Acțiunile Nike au crescut cu 9% în timpul ședinței de tranzacționare de joi iar până acum, în acest an, acțiunile Nike au scăzut cu 24%.
Nike se confruntă cu vânzări în scădere și cu o concurență dură din partea mărcilor care au apărut pe piață, precum Hoka și On. Clienții își schimbă comportamentul, renunțând la achizițiile de îmbrăcăminte sport mai scumpă în schimbul produselor de bază, concerte și călătorii.
Mulți investitori și analiști au cerut schimbări la Nike și au salutat schimbarea directorului general.
Vânzările companiei au stagnat în ultimul trimestru și retailerul a prezis că vânzările vor scădea cu încă 10% în trimestrul următor, pe măsură ce brandurile clasice ale Nike încetinesc. Nike a fost criticată de analiști pentru lipsa de adidași noi și inovatori.
Nike „a stagnat în ceea ce privește inovația produselor, în special în cele pentru alergare, pe măsură ce mărcile în ascensiune au început să aducă produse noi”, a declarat miercuri Brian Nagel, analist la băncii de investiții Oppenheimer, într-o declarație către clienți.
Nagel a declarat joi că selecția lui Hill „semnalează un angajament mult mai semnificativ” din partea consiliului de administrație al Nike de a face o schimbare.
În ultima perioadă, efortul Nike de a-și schimba strategia de distribuție s-a întors împotriva sa.
În ultimii ani, compania a redus numărul de comercianți cu amănuntul cu care colaborează, încercând în același timp să transfere clienții către propriile puncta de retail, în special cele online. Nike a declarat că poate obține un profit mai mult decât dublu vânzând produse prin intermediul propriului site web și al magazinelor fizice decât prin intermediul partenerilor.
Nike a demarat o strategie prin care și-a concentrat resursele de marketing și produsele de top pe doar 40 de parteneri de retail selectați, precum Dick's Sporting Goods și Foot Locker.
Această schimbare a fost făcută prea brusc și a afectat vânzările Nike. De atunci, Nike a reluat colaborarea cu unii dintre comercianții cu amănuntul la care a renunțat inițial.
„Nike a mers prea departe și a subestimat importanța comercianților cu amănuntul”, a declarat Neil Saunders, analist la GlobalData Retail, într-o notă către clienți în iunie.
Alte branduri importante de îmbrăcăminte sportivă, precum Lululemon și Under Armour, sunt supuse unor presiuni similare cu Nike.
Acțiunile Lululemon au scăzut cu 46% în acest an, iar acțiunile Under Armour au pierdut 8%.
Nike se luptă cu scăderea vânzărilor și se confruntă, de asemenea, cu critici privind lanțul său de aprovizionare. Firma de cercetare în domeniul investițiilor MSCI a retrogradat ratingul ESG (mediu, social și guvernanță) pentru Nike în 2022 și 2023 și o clasifică negativ standardele de muncă din lanțul de aprovizionare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.