"Avem datorii care rezultă din hotărâri judecătoreşti: 430 de milioane de lei, din care Constanda - 375 de milioane de lei; Facultatea de Drept şi colegii - 25 de milioane de lei. (...) Afacerea Hala Matache, faptul că primarul Oprescu la acel moment s-a încăpăţânat s-o demoleze în loc să devieze doi metri traseul - avea loc să devieze - ne-a costat 5 milioane de euro", a explicat el, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la sediul PMB.
Nicușor Dan: Este un BUGET prin care vrem să ieşim din MINCIUNĂ
Potrivit primarului, la aceste sume se adaugă datoria publică, datorii rezultate din investiţii şi datorii către ANAF.
"Datorie publică - asta înseamnă rate şi dobânzi la datoriile pe termen mediu şi lung pe care Primăria Capitalei le are - 275 de milioane de lei. Datorii care rezultă din investiţii, în acest moment, inclusiv rest de plată la firma Otokar 165 de milioane de lei, inclusiv plăţi către constructori la Pasajul Doamna Ghica, la parcarea din Pantelimon, deci datorii din investiţii 400 de milioane de lei. Alte datorii curente pe secţiunea de funcţionare pe care le-am trecut în bugetul pe acest an al subordonatelor şi al Primăriei Capitalei sunt undeva la 200 de milioane de lei. Şi datoria către ANAF, la acest moment, undeva la 900 de milioane de lei, cea pe care sperăm ca Ministerul Finanţelor, Guvernul să ne-o eşaloneze pe anii următori. (...) (În total - n.r.) undeva la două miliarde în acest moment, din care sperăm să absorbim tot, mai puţin datoria către ANAF, în bugetul pe 2021", a indicat Nicuşor Dan.
El a menţionat că, în momentul în care şi-a preluat mandatul, Primăria Capitalei avea datorii curente de trei miliarde de lei, iar o mare parte din ultimele patru luni le-a folosit pentru a gestiona această situaţie financiară. Nicuşor Dan a afirmat că a existat riscul ca servicii esenţiale să nu poată fi furnizate pentru bucureşteni.
"Am găsit datorii curente de 3 miliarde de lei, adică bani care ar fi trebuit plătiţi imediat, pe loc. 3 miliarde de lei, echivalentul Podului peste Dunăre sau echivalentul metroului din Drumul Taberei. Mare parte din aceste luni de mandat am petrecut-o pentru a gestiona această situaţie financiară, am fost în risc de colaps financiar. A existat riscul ca servicii esenţiale să nu poată să fie furnizate, de exemplu alimentarea cu încălzire a unui cartier sau iluminatul public sau chiar transportul public. A existat riscul ca anumite şantiere care funcţionează pe bani europeni să fie întrerupte, cu riscul de a plăti acei bani europeni, am găsit facturi neplătite din primăvara anului 2019", a susţinut primarul general.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.