Premierul Nicolae-Ionel Ciucă salută începerea exploatării gazelor din Proiectul de Dezvoltare Gaze Naturale Midia, operaționalizat de compania Black Sea Oil & Gas.
Licența de operare a fost eliberată, astăzi, de către ANRE, fapt care permite ca, deja, primele gaze din Marea Neagră să ajungă în rețeaua națională. Gazele vor fi livrate către Sistemul Naţional de Transport operat de Transgaz.
Producția anuală de gaze naturale din perimetru XV Midia va asigura 10% din necesarul de consum național și aduce România mai aproape de cel mai mare deziderat privind securitatea energetică și anume, independența energetică.
“Exploatarea în premieră a gazelor naturale din Marea Neagră va consolida capacitatea României de a asigura necesarul de gaze naturale din consumul intern și, astfel atingerea obiectivului de a fi independenți energetic. Asigurarea necesarului de gaze naturale din resursele proprii în procent de 90 la sută ne transformă într-o piață mult mai concurențială, mai ales în perioada acestor crize suprapuse. Guvernul României va fi mereu un partener al tuturor investitorilor care aduc plus valoare țării noastre și contribuie la bunăstarea cetățenilor noștri. Legea Off-shore permite continuarea proiectelor de exploatare a gazelor naturale din Marea Neagră, cu perspective de a transforma România în exportator de gaze în următorii ani” a declarat prim-ministrul Nicolae-Ionel Ciucă.
Proiectul de Dezvoltare Gaze Naturale Midia (Proiectul MGD) cuprinde zăcămintele de gaze descoperite în anul 2007 respectiv 1995, situate la aproximativ 120 km de ţărmul României, în zona cu apă de mică adâncime a perimetrului XV Midia unde adâncimea apei este de 70 de metri.
În perioada 2018-2022 au fost finalizate investițiile necesare pentru exploatarea gazelor din perimetrul Midia, iar valoarea acestora este de aproximativ 400 milioane de dolari.
Citește și: Cât va dura coșmarul minelor din Marea Neagră, rută crucială pentru cereale
Sutele de mine amplasate în Marea Neagră sunt un coșmar pentru cea mai importantă rută a cerealelor din Ucraina, un coșmar care nu se știe practic când se va termina.
Marea Neagră este crucială pentru transportul de cereale, petrol și produse petroliere. Apele sale sunt împărțite de Bulgaria, România, Georgia și Turcia, precum și de Ucraina și Rusia.
Oficialii guvernamentali ucraineni estimează că 20 de milioane de tone de cereale nu pot fi exportate din ceea ce era al patrulea exportator mondial înainte de invazia rusă din 24 februarie.
Kievul și liderii occidentali acuză Moscova că armează aprovizionarea cu alimente prin blocarea porturilor ucrainene. Rusia a declarat că dorește ridicarea sancțiunilor occidentale ca parte a oricărui acord care să permită fluxul exporturilor.
Dar chiar dacă s-ar ajunge la un acord și porturile ucrainene ar putea fi redeschise, pericolul reprezentat de minele marine plantate de Ucraina și Rusia va bloca transporturile timp de luni de zile, potrivit oficialilor din domeniul maritim, scrie Reuters.
"În apropierea porturilor au fost amplasate mine marine, iar unele ieșiri din porturi sunt blocate de barje și macarale scufundate", a declarat un purtător de cuvânt al Organizației Maritime Internaționale, agenția de transport maritim a ONU, unul dintre cele câteva organisme care lucrează la stabilirea unui pasaj maritim pentru aprovizionarea cu cereale.
"Îndepărtarea completă a minelor marine din zonele portuare ar dura câteva luni". Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.