Cotidianul citat susţine că a consultat o prezentare care a circulat între directorii Nestle la începutul anului, conform căreia doar 37% dintre băuturile şi produsele alimentare de tip mainstream ale grupului, excluzând produse de tip hrană pentru animale şi produse specializate pe nutriţie, au obţinut un rating de 3,5 stele conform noului sistem de clasificare a alimentelor sănătoase.
Exportul de pepeni. Care sunt țările care conduc competiția
Acest sistem clasifică alimentele pe o scară de până la cinci stele şi este utilizat de grupurile internaţionale precum Access to Nutrition Foundation.
Nestle, compania care produce napolitanele KitKats, supele Maggi şi cafeaua Nescafe, descrie pragul de 3,5 stele drept "definiţia standard a produselor sănătoase".
Însă în portofoliul general de băuturi şi produse alimentare al grupului elveţian aproximativ 70% din produsele alimentare ale Nestle nu îndeplinesc standardul, alături de 96% din băuturi şi 99% dintre dulciurile şi mărcile de îngheţată Nestle.
"Am reuşit să ne îmbunătăţim în mod semnificativ produsele...dar portofoliul nostru nu îndeplineşte în continuare definiţiile externe ale sănătăţii într-un mediu în care presiunile de reglementare şi solicitările consumatorilor cresc exploziv", se arată în prezentarea consultată de Financial Times.
Directorul general de la Nestle, Mark Schneider, a recunoscut dorinţa consumatorilor pentru o dietă sănătoasă dar cu toate acestea a respins acuzaţiile că alimentele procesate vândute de Nestle şi alte multinaţionale tind să fie nesănătoase.
Cu toate acestea, în prezentarea menţionată de Financial Times, un produs precum băutură cu gust de portocale San Pellegrino obţine un rating 'E', cel mai slab calificativ potrivit unui sistem diferit de notare, denumit Nutri-Score, cu 7,1 grame de zahăr la 100 de mililitri. De asemenea, produsul Nesquik cu aromă de căpşuni care este vândut în SUA are 14 grame de zahăr la o singură porţie, alături de mici cantităţi de colorant şi arome, deşi este descris drept "micul dejun perfect pentru copii".
În replică, Nestle susţine că "lucrează la un proiect valabil la nivelul întregii companii pentru a-şi revizui strategia în domeniul nutriţiei şi sănătăţii. Analizăm întregul nostru portofoliu pentru a ne asigura că produsele noastre ajută la îndeplinirea nevoilor nutriţionale ale oamenilor".
Nestle, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, este prezentă în 189 de ţări din întreaga lume. Nestle oferă un portofoliu larg de produse şi servicii pentru oameni şi animale de companie, pentru tot parcursul vieţii. Cele peste 2000 de branduri ale Nestle includ nume emblematice precum Nescafe, Nespresso, Maggi şi Nido.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.