Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) intensifică, în această perioadă supravegherea pieţei, în ceea ce priveşte comercializarea produselor preferate de români, în perioada premergătoare Sărbătorilor pascale.
Astfel, potrivit sursei citate, ca parte a tematicii de control, la nivelul întregii ţări, iniţiate de preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, şi coordonate de directorul general, Paul Anghel, pe 12 aprilie 2022 s-au derulat acţiuni de verificare a modului în care sunt comercializate "produsele-vedetă" ale acestui moment: ouăle.
Au fost întreprinse, într-o singură zi, 114 acţiuni de control, în toată ţara, aplicându-se, până în prezent, amenzi contravenţionale în valoare totală de 380.000 lei.
"La întrebarea "ce a fost înainte oul sau găina?" nu a reuşit nimeni să răspundă. La fel nu am putut primit niciun răspuns pentru neregulile constatate într-o perioadă în care respectul ar trebui să fie suplimentar. Dacă nici de sfintele sărbători unii comercianţi nu înţeleg să-şi respecte cumpărătorii, mă întreb dacă mai există vreo şansă să o facă. A fi producător român nu înseamnă că ai mai puţine reguli de respectat în raport cu consumatorul, cetăţean român şi el. Prea multe amenzi date unor operatori economici pentru care Paştele reprezintă doar o şansă de câştig şi atât", a afirmat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Parcurile și locurile de joacă din Sectorul 1, amendate de ANPC
Acestor măsuri, li s-au adăugat până acum şi oprirea definitivă de la comercializare a tuturor ouălor sparte sau cu termenul de valabilitate depăşit, precum şi oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, a unui magazin şi a unui raion specializat din altul.
Neregulile cel mai des întâlnite au fost neconcordanţe între preţul de la raft şi cel de la casa de marcat, comercializarea unor ouă cu data durabilităţii minimale depăşită, comercializarea unor ouă fără data durabilităţii minimale menţionată pe coajă, comercializarea unor ouă sparte, cu excremente de pasăre pe coajă sau în ambalaje deteriorate, aşezate alături de cele conforme.
De asemenea, comercianţii au fost sancţionaţi pentru utilizarea unor spaţii de depozitare improprii cu rugină, scurgeri de conţinut, expunerea la vânzare a ouălor în vitrine frigorifice neigienizate sau deteriorate, nerespectarea regimului de temperatură indicat de producător pentru ouă crude sau fierte şi vopsite; comercializarea de ouă vrac, fără afişarea informaţiilor de caracterizare prevăzute în lege (referitoare la calitate, greutate, metoda de creştere a păsărilor etc.) sau a preţului acestora, la raft; lipsa certificatului/autorizaţiei de producător, comercializarea unor ouă fără documente de provenienţă a mărfii deficienţe privind regimul promoţiilor.
Acţiunile de control pe această temă continuă şi în zilele următoare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.