"Interesul nostru (al antreprenorilor, n.r.) este să ieşim din şablonul unei comunicări oficiale, iar eu, din punctul meu de vedere, cred că e nevoie să comunicăm deschis, să interacţionăm. Belgia poate fi pentru noi un prim proiect pe care să-l creionăm. Sunt convins că există multe alte zone de interes din punct de vedere al business-ului. E adevărat că Belgia sau Bruxelles-ul nu sunt atât de ofertante din punct de vedere al business-ului, dar ce vreau să spun este că avem acolo diaspora românească, este prima comunitate după belgieni. Nu ştiu dacă este o bucurie. Diaspora românească este prima comunitate şi în Italia, şi în Spania, şi în Anglia şi începe să nu mai fie în România. Ce ştiu este că, în realitate, avem aproape 7 milioane de români plecaţi în străinătate, din care nu cred că se vor mai întoarce 10% în România, să fim conştienţi de asta. În statisticile de la Ministerul de Externe am fost surprins să văd că avem români în Japonia, America de Sud şi vorbesc despre cifre reale, ale celor cu rezidenţă, în număr de 5 milioane, lucru care nu se comunică la noi corect. De asemenea, cel puţin două milioane de români sunt într-un du-te vino", a spus Caleap.
La rândul său, Viorel Stoica, preşedintele executiv al Asociaţiei Internaţionale a Întreprinderilor Creative din Belgia, a menţionat că, la ora actuală, în Belgia, comunitatea românească numără 170.000 de persoane, din care 48.000 în capitala Bruxelles.
"În Belgia vorbim despre o comunitate de români de 170.000 de persoane. Există acolo foarte multe familii mixte. Eu sunt mai optimist şi spun că din totalul românilor plecaţi în străinătate se vor întoarce 50% în ţară, dacă ştim să-i atragem, dacă ştim să ne plimbăm prin satele din Belgia şi să construim în România astfel de sate. Avem foarte mulţi români care sunt în Belgia şi trebuie să ştim să folosim acest suport financiar. Acum, Asociaţia Întreprinderilor Creative din Belgia sădeşte, iar roadele vor apărea în timp", a menţionat Stoica.
În privinţa rolului pe care capitala Belgiei îl poate avea asupra viitoarelor iniţative creative, Costin Lianu, general manager al USH Pro Business, a subliniat faptul că Bruxelles-ul nu are numai un renume de capitală europeană, ci este şi locul se pot dezvolta foarte multe afaceri şi unde sunt reprezentate interesele.
"Bruxelles-ul nu este prin el însuşi o piaţă extrem de dezvoltată, o concentrare pentru distribuitori pe diverse pieţe care ne pot duce spre canale de distribuţie europene, cum mulţi exportatori şi firme din România caută. În acelaşi timp, Bruxelles are o vocaţie de loc în care se pot reprezenta interesele şi poate crea acel lobby sau branding necesar pentru ca producătorii să îşi poată dezvolta afacerile. Consider că, în momentul de faţă, capitala Belgiei este puţin valorificată din punct de vedere a reprezentării intereselor mediilor de afaceri din România. Principalul atu al Bruxelles-ului este concentrarea mare de experţi, diplomaţi şi persoane care pot fi vectori pentru prezentarea şi dezvoltarea afacerii", a susţinut Lianu.
Asociaţia Internaţională a Întreprinderilor Creative din Belgia ((L'Association Internationale des Entreprises Créatives) a fost înfiinţată în luna august 2018 şi îşi propune ca anul viitor să organizeze, la Bruxelles, în perioada 22 - 24 februarie, o expoziţie de produse şi servicii, care sunt aşteptate circa 150 de firme din România şi alte aproape 150 de firme ale românilor din Belgia, alături de companii belgiene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.