Justificându-și punctul de vedere, analistul american subliniază că Rusia nu este implicată în operațiuni militare internaționale, care să necesite susținere aeriană de pe portavioane.
Moscova, explică Erik Khzmalyan, și-a întârit poziția în Siria pentru a influența politica promovată de Europa, dar a făcut-o nu de pe mare, ci de pe sol, folosind fluxul migranților ca instrument politic.
Prin urmare, pentru a-și exercita influența asupra Europei prin Marea Mediterană, regimul de la Kremlin nu are nevoie de o grupare aviatică de atac. Cucerind mări, puterile terestre, precum China, nu fac decât să asigure un plus de securitate a graniețelor lor terestre.
Citește și Navă de luptă performantă pentru US Navy. Așa ceva nu s-a mai văzut
Totuși, NATO, chiar și China sau neliniștitul Orient Mijlociu vor continua să oblige Moscova să-și concentreze și mai mult atenția asupra frontierelor sale, susține mai departe expertul american. Este, de altfel, și motivul pentru care principalul instrument pentru operațiuni militare pe mare va rămâne pentru Rusia flota de submarine, calificată de Khzmalyan, drept una dintre cele mai bune din lume.
Interesant este că analiștii ruși recunosc neputința Rusiei nu numai de a construi noi portavioane, dar nici măcar de a moderniza vechile nave de război, sovietice, uriașe prin dimensiunile lor. Este vorba, printre altele, de crucișătorul Marșal Ustinov, despre portavionul Admiral Kuznețov (singura navă de acest gen al flotei ruse și care se află, de o bună bucată de timp, în nesfârșite reparații), dar și crucișătorul purtător de rachete nucleare Admiral Nahimov.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.