Câteva proiecte au fost anunțate de Boeing sau în China, fără a se trece însă de la intenție la fapte. Prin urmare, NASA ar putea fi prima instituție care revine în acest domeniu cu X-59 QueSST, un avion a cărui realizaare a fost încredințată fabricantului american Lockheed Martin, în baza unui contract în valoare de 247,5 milioane de dolari.
Un prim zbor de încercarae este prevăzut pentru anul 2021, iar X-59 nu va depăși doar viteza sunetului, dar va trebui, în egală măsură, să răspundă criticilor formulate, la timpul respectiv, la adresa avionului Concorde, fiind vorba, în primul rând, de poluarea fonică.
Pentru a obține un aparat cât mai silențios posibil, designul X-59 a fost studiat în detaliu, iar forma îi va permite să reducă amprenta sonoră.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.