Naționalizarea Renault? Jean-Dominique Senard a dat RĂSPUNSUL

Antonia Popescu |
Data publicării:
Renault suspendă temporar activitatea fabricii din Moscova, din cauza deficitului de componente
Renault suspendă temporar activitatea fabricii din Moscova, din cauza deficitului de componente

O nouă investiţie a Guvernului francez în capitalul Renault nu ar fi cea mai adecvată sau folositoare utilizare a resurselor statului, a afirmat joi preşedintele companiei franceze, Jean-Dominique Senard, adăugând că nu se pune problema naţionalizării producătorului auto, transmite Reuters.

"Am spus că nu se pune problema. Nu am nimic împotriva statului, spun doar că nu este folositor să utilizeze banii contribuabililor pentru a investi într-o companie care trebuie să-şi găsească propriile sale resurse", le-a spus Senard parlamentarilor francezi.

Senard a adăugat că Renault este încrezător că vânzările auto, afectate semnificativ în timpul perioadei în care au fost impuse măsuri de izolare, pentru a ţine sub control pandemia de coronavirus (COVID-19), se vor redresa în Franţa în următoarele luni.

Guvernul francez, care deţine 15% din Renault, a acordat producătorului auto un împrumut garantat de stat, în valoare de cinci miliarde de euro, pentru a ajuta producătorul auto să depăşească criza provocată de pandemia de coronavirus (COVID-19).

Luna aceasta, Renault a anunţat un plan de restructurare care vizează eliminarea a aproximativ 15.000 de posturi la nivel mondial, dintre care 4.600 numai în Franţa, în ideea de a realiza economii de peste două miliarde de euro în următorii trei ani. De asemenea, Renault la opri planurile de expansiune în România şi în Maroc, iar activitatea din Rusia va fi revizuită.

Noi măsuri pentru sprijinirea vânzărilor de vehicule electrice

De asemenea, a declarat Senard, parteneriatul dintre Renault şi Nissan a intrat într-o fază "incredibil de pozitivă", după episoadele din ultimii ani în care relaţiile au fost tensionate.

"Am depus multă muncă, suntem într-o dinamică incredibil de pozitivă", a explicat Senard, după ce în mai Renault şi Nissan au prezentat planuri de extindere a colaborării lor.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Renault, Nissan şi Mitsubishi au anunţat luna trecută un noul model de cooperare în afaceri, pentru reducerea costurilor, sporirea competitivităţii şi profitabilităţii, conform unei noi scheme a alianţei, în condiţiile în care companiile auto din întreaga lume sunt afectate de efectele pandemiei.

Partenerii din cadrul alianţei utilizează schema leader-follower pentru a spori eficienţa şi competitivitatea produselor şi tehnologiilor, iar aproape 50% din modele vor fi dezvoltate şi produse în conformitate cu schema leader-follower până în 2025. Producătorii auto vor să-şi diminueze costurile împărţind mai sistematic producţia lor. Investiţiile per model vor fi reduse cu până la 40% pentru vehiculele incluse în noua schemă.

"Voi face tot posibilul pentru revenirea pe creştere a Nissan", a afirmat directorul general Makoto Uchida, adăugând că firma a învăţat din greşelile din trecut, şi nu-şi va mai majora cota de piaţă pe plan global cu orice preţ.

"Trebuie să ne recunoaştem greşelile şi să le reparăm. Începând de la conducere, compania va renunţa la poziţia sa din trecut care a frânat eforturile de extindere a cooperării cu Renault", a dat asigurări şeful Nissan.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 468516.59RON
1 ETH = 15786.61RON
1 LTC = 424.62RON
1 XRP = 6.87RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17145.02-0.91%
BET-BK3177.97-1.36%
BET-EF924.26-0.55%
BET-FI60386.29-0.45%
BET-NG1213.38-0.51%
BET-TR37810.39-0.92%
BET-TRN36751.47-0.92%
BET-XT1472.24-0.89%
BET-XT-TR3191.65-0.89%
BET-XT-TRN3108.86-0.89%
BETAeRO907.58-1.54%
BETPlus2537.71-0.88%
RTL38066.56-0.63%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel