Mitsubishi Motors din Japonia urmează să se alăture unei alianțe între Honda Motor și Nissan Motor, creând un grup auto cu vânzări combinate de peste 8 milioane de vehicule, a declarat duminică ziarul de afaceri Nikkei, potrivit Reuters.
Mitsubishi Motors, care este deținută în proporție de 34% de Nissan, va colabora cu Honda și Nissan pentru a finaliza detaliile parteneriatului lor, dar cele trei firme intenționează să standardizeze software-ul integrat care controlează mașinile, a precizat Nikkei.
Mitsubishi Motors a refuzat să comenteze raportul, în timp ce oficialii de la Nissan și Honda nu au fost imediat disponibili pentru comentarii.
Această inițiativă vine în contextul în care Nissan, al treilea cel mai mare producător auto din Japonia, a pierdut constant cota de piață în cele două piețe sale cele mai mari, Statele Unite și China, care împreună au reprezentat jumătate din vânzările sale globale în anul până în martie.
Joi, compania și-a redus perspectiva anuală după ce reducerile mari din SUA au șters aproape complet profitul din primul trimestru.
Colaborarea ar putea ajuta producătorii auto din Japonia să reducă costurile și să se consolideze pentru a face față competiției dure în domeniul vehiculelor electrice, dominate de companii precum BYD din China (002594.SZ) și Tesla (TSLA.O).
În China, cea mai mare piață auto din lume, mărcile japoneze erau anterior puternice, dar acum se confruntă cu producători auto locali care și-au crescut rapid producția și au câștigat consumatori cu vehicule la prețuri reduse, încărcate cu software.
Nissan și Honda au declarat în martie că iau în considerare un parteneriat strategic pentru producerea componentelor pentru vehicule electrice, în timp ce caută să câștige o cotă mai mare în piața globală a mașinilor alimentate cu baterii, care este așteptată să crească în anii următori.
Din aceeaşi categorie: Nissan va produce în China vehicule electrice pentru compania Dongfeng Motor (Nikkei)
Nissan Motor va produce în China, până la finalul anului, vehicule electrice (EV) pentru compania Dongfeng Motor, la fabrica sa din Wuhan, a anunţat marţi publicaţia niponă Nikkei, transmite Reuters.
Ca şi alte companii din Japonia, Nissan nu reuşeşte să stopeze declinul vânzărilor în China, cea mai mare piaţă auto din lume.
Producând vehicule electrice pentru Dongfeng, Nissan are ca obiectiv majorarea ratei de operare a uzinei, a cărei producţie este în declin, pe fondul scăderii vânzărilor, susţine Nikkei.
Un purtător de cuvânt al Nissan nu a răspuns imediat solicitărilor de a face comentarii.
Săptămâna trecută, Nissan anunţase că a oprit producţia de automobile la fabrica sa din Changzhou, China, producătorul auto nipon fiind afectat de războiul preţurilor şi de creşterea popularităţii vehiculelor electrice produse de mărcile locale.
Unitatea din Changzhou, operată cu partenerul local al Nissan - Dongfeng Motor - producea SUV-ul Qashqai, având o capacitate de aproximativ 130.000 vehicule pe an, a informat un purtător de cuvânt al Nissan, care a dat asigurări că firma îşi menţine angajamentul faţă de China.
Oficialul a precizat că în statul chinez capacitatea totală de producţie a Nissan este de 1,6 milioane de vehicule, fabrica din Changzhou fiind responsabilă pentru 8% din producţia companiei.
Prin societatea mixtă pe care o deţine împreună cu Dongfeng, Nissan operează opt fabrici în China, dar şi-a pierdut cota de piaţă în defavoarea firmelor locale care vând vehicule electrice la preţuri similare cu ale maşinilor alimentate cu motoare cu ardere internă.
Şi producătorul auto nipon Mitsubishi Motors a decis anul trecut să renunţe la producţia societăţii sale mixte din China. Mitsubishi este, de asemenea, partener al Nissan în alianţa cu Renault.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.