O astfel de măsură ar fi benefică pentru toată lumea în condițiile în care noul coronavirus este extrem de virulent iar autoritățile vor decide închiderea școlilor.
Pentru ca acest lucru să fie posibil însă, firmele vor trebui să facă unele modicicări în contractele de muncă ale angajaților care urmează să lucreze de acasă.
Dacă la nivelul firmei se decide ca, preventiv, pentru o perioadă de timp, angajații să lucreze de acasă, în măsura în care activitatea lor le permite asta, iar în contractele acestora scrie că munca se desfășoară la birou, în sediul X, pe strada Y ș.a.m.d., relocarea lor și trecerea fie și temporară la munca de acasă trebuie să se reflecte în contract, scrie avocatnet.ro. Iar asta presupune, desigur, o modificare temporară a contractului - printr-un act adițional, ce trebuie asumat de ambele părți și modificarea corespunzătoare în Revisal.
Legislația muncii prevede două variante a muncii ”de acasă”, una este munca la domiciliu iar a doua variantă este telemunca, adică angajatul poate lucra de oriune, nu neapărat de acasă.
Citește și: Covid-19. Școlile se vor închide începând de miercuri Surse
Prevederea legislativă spune despre munca la domiciliu că:
"Contractul individual de muncă la domiciliu se încheie numai în formă scrisă și conține, în afara elementelor prevăzute la art. 17 alin. (3) (chestiunile obligatorii în contractele de muncă - n.red.), următoarele:
precizarea expresă că salariatul lucrează la domiciliu;
programul în cadrul căruia angajatorul este în drept să controleze activitatea salariatului său și modalitatea concretă de realizare a controlului;
obligația angajatorului de a asigura transportul la și de la domiciliul salariatului, după caz, al materiilor prime și materialelor pe care le utilizează în activitate, precum și al produselor finite pe care le realizează”.
În ceea ce privește telemunca, legea . 81/2018 prevede 10 aspecte care trebuie obligatoriu să fie prinse în contractul de muncă iar printre acestea se numără și:
locul/locurile desfăşurării activităţii de telemuncă, convenite de părţi;
modalitatea de evidenţiere a orelor de muncă prestate de telesalariat;
responsabilităţile părţilor convenite în funcţie de locul/locurile desfăşurării activităţii de telemuncă, inclusiv responsabilităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
condiţiile în care angajatorul suportă cheltuielile aferente activităţii în regim de telemuncă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.