"Motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri a fost lansat pentru prima dată pe modelul Ford Focus în 2012 şi utilizează tehnologiile Ford EcoBoost care includ injecţia directă de înaltă presiune, axe cu came cu geometrie variabilă şi turbocompresor, pentru eficientizarea consumului de combustibil, oferind puterea şi performanţele echivalente unui motor aspirat de 1,6 litri. Motorul - cu un bloc (motor) suficient de mic cât să încapă pe o foaie de hârtie A4 - a fost proiectat la centrele tehnice Ford din Dunton, Marea Britanie şi Merkenich, Germania şi este construit în fabricile Ford din Craiova, România şi din Köln, Germania", se menţionează în comunicat.
De asemenea, motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri pe benzină a câştigat timp de şase ani la rând 10 premii în cadrul competiţiei 'Motorul Internaţional al Anului' la categoria 'Cel mai bun motor sub un litru', de la lansarea sa în 2012, fiind considerat un motor eficient din punct de vedere al consumului, compact şi puternic.
Potrivit sursei citate, de la începutul anului 2018, motorul compact şi puternic Ford EcoBoost de 1,0 litri este oferit cu o tehnologie inovatoare de dezactivare a cilindrilor, care ajută la reducerea emisiilor de CO2 şi la eficientizarea consumului, devenind primul motor cu trei cilindri din lume care oferă tehnologia de dezactivare a cilindrilor.
Mai multe modele
Dezactivarea cilindrilor oferă costuri reduse de funcţionare pentru clienţii ce deţin maşini cu motor EcoBoost de 1,0 litri, prin oprirea automată a livrării de carburant şi a funcţionării supapelor pentru unul dintre cilindrii motorului, atunci când motorul nu necesită putere maximă, cum ar fi coborârea în pantă sau la viteze de croazieră.
"Motoarele noastre construite la Craiova sunt destinate nu numai modelului EcoSport pe care îl fabricăm în România, ci şi altor uzine de producţie de vehicule ale Ford din Germania, Spania, Turcia, Taiwan şi Thailanda", a adăugat Josephine Payne, manager Fabrica de Motoare Ford Craiova.
Citește și Un gigant auto are planuri mari în România
Mai multe modele Ford, printre care Fiesta, EcoSport, Focus, Turneo şi Transit sunt disponibile în Europa cu motorul în trei cilindri. În plus, motorul va fi disponibil pe gama extinsă a noului Transit Custom şi Turneo Custom, versiunile plug-in hybrid. Unul din patru vehicule noi Ford vândute în Europa sunt echipate cu motor EcoBoost de 1,0 litri provenind din Craiova sau Köln.
Investiții uriașe
În prezent, Fabrica de Motoare de la Craiova are peste 1.000 de angajaţi, care lucrează în trei schimburi pentru a răspunde cererii pieţei. De la preluarea fabricii, în martie 2008, Ford a investit aproximativ 1,5 miliarde de euro în producţia de autovehicule şi de motoare din cadrul uzinei sale moderne şi avansate de la Craiova. Din aceasta sumă, peste 200 de milioane de euro au fost investiti doar în modernizarea Fabricii de Motoare.
Ford România are până în acest moment peste 4.600 de angajaţi care lucrează în secţiile de producţie maşini şi motoare. Totodată, compania a anunţat că va angaja în acest an încă 1.700 de persoane, pentru a sprijini introducerea în producţie la uzina din Craiova a unui al doilea model de vehicul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.