Dacă întreg parcursul legislati se derulează fără probleme, astfel încât proiectul să devină lege și să intre în vigoare, motocicliștii vor risca, pe viitor, mai puține amenzi, dacă proiectul de lege ce merge acum la votul decisiv al deputaților.
Este vorba, mai exact, de eliminarea unei obligații pe care o au acum conducătorii de mopede, scutere sau motociclete, respectiv cea de a avea supra lor trusă medicală de prim ajutor, două triunghiuri reflectorizante și un stingător de incendiu.
Excepția de la deținerea celor amintite se va aplica, potrivit proiectului, în cazul vehiculelor din categoriile AM, A1, A2 și A. Categoria AM este cea a mopedelor a căror viteză maximă prin construcție este mai mare de 25 km/h, dar nu depășește 45 km/h, categoria A1 - motociclete cu cilindree maximă de 125 cmc, cu puterea maximă de 11 kW sau tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW, categoria A2 - motociclete cu puterea maximă de 35 kW și categoria A - motociclete cu sau fără ataș și tricicluri cu motor cu puterea de peste 15 kW.
În prezent, Codul rutier nu face distincție între vehiculele rutiere, obligând toți conducătorii să dețină, pentru fiecare vehicul în parte, trusă medicală, triunghiuri și stingător. „Pentru a fi conduse pe drumurile publice, fiecare autovehicul, tractor agricol sau forestier și tramvai trebuie să fie dotat cu trusă medicală de prim ajutor, două triunghiuri reflectorizante și un stingător de incendiu, omologate”, prevede Codul rutier.
Propunerea e motivată prin faptul că, de cele mai multe ori, spațiul de depozitare disponibil în cazul mopedelor, scuterelor sau motocicletelor este extrem de mic, iar trusa medicală, triunghiurile ori extinctorul nu încap.
Conform Codului rutier, amenzile pentru conducerea unui autovehicul care nu este dotat cu trusă medicală, triunghiuri reflectorizante și stingător pentru incendii sunt cuprinse între 580 și 725 de lei, precizează Avocatnet.
Citește și Codul rutier se modifică. Schimbări importante la obținerea permisului
Este vorba de unele modificări care sunt aduse procesului de obținere a permisului de conducere, atât a modului în care se desfășoară cursurile cât și a modului în care se va desfășura examinarea.
Noua propunere spune că pe ”parcursul activităţii de pregătire practică sau de examinare în vederea obţinerii permisului de conducere, instructorul auto atestat împreună cu persoana pe care o supraveghează răspund pentru încălcarea de către aceasta a regulilor de circulaţie sau, după caz, pentru pagubele produse terţilor ca urmare a producerii unui accident de circulaţie”.
O altă modificare spune că persoanele care solicită participarea la examen pentru proba teoretică în vederea obţinerii permisului de conducere sau a unor noi categorii ori subcategorii ale acestuia trebuie să îndeplinească, potrivit legii, condiţiile de vârstă, să fie apte din punct de vedere medical şi să facă dovada pregătirii teoretice prin cursuri organizate de unităţi autorizate, potrivit legii. Vezi și alte modificări AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.