Publicitate
Șeful Administrației Federale a Aviației (FAA) a declarat, în fața Congresului SUA, că redresarea celui mai mare producător de avioane din lume este ”un proiect pe termen foarte lung”, relatează BBC.
De unde vin neregulile
Înaintea audierii, parlamentarii democrați au publicat rezultatele unui sondaj intern efectuat de Boeing în luna mai, care a arătat că mai mult de jumătate dintre lucrătorii Boeing au considerat că „presiunile legate de program” au determinat echipa să își reducă calitatea muncii.
Peste o treime dintre angajați au considerat că nu au avut parte de formare sau de instrumentele și materialele necesare pentru a-și face treaba în mod corespunzător. Boeing a declarat că știa că are de lucru în acest sens.
„Sub supravegherea FAA, continuăm să punem în aplicare planul nostru cuprinzător pentru a consolida managementul siguranței și asigurarea calității”, a declarat compania.
Siguranța și calitatea avioanelor companiei au fost în centrul atenției de când o ușă a unui avion de pasageri operat de Alaska Airlines s-a desprins în aer în ianuarie.
Incidentul a stârnit îngrijorarea că societatea nu a făcut suficient pentru a-și îmbunătăți procesele de fabricație și controalele de siguranță, în ciuda promisiunilor făcute după ce două dintre avioanele sale au fost implicate în accidente fatale cu cinci ani înainte.
Cum rămâne cu siguranța
Senatorul Richard Blumenthal s-a declarat sceptic că actualul plan de îmbunătățire a procesului de fabricație adoptat de FAA și de companie ar putea schimba ceva, afirmând că pare a fi o „reciclare” a angajamentelor în materie de siguranță luate de companie cu ani în urmă.
Îngrijorările sale cu privire la o supraveghere laxă a producției au fost împărtășite de unii republicani din comisie.
„Avem nevoie de o supraveghere strictă”, a declarat senatorul Josh Hawley. „Vreau să mă asigur că agenția dvs. îi ține la respect”.
Administratorul FAA, Mike Whitaker, a declarat că, în prezent, sunt în vigoare normele adecvate pentru a îmbunătăți compania, menționând un ordin al FAA care limitează Boeing la producția a 38 de aeronave pe lună și solicitarea agenției ca Boeing să utilizeze o tehnologie mai bună pentru a urmări instrumentele și materialele folosite de angajați.
Blumenthal a afirmat însă că plafonarea producției este o măsură inutilă, menționând că Boeing produce în prezent mult mai puține aeronave decât ar putea.
El a criticat cei 11 inspectori pe care FAA i-a trimis la fabrica Boeing din Renton, Washington, considerându-i „inadecvați” și și-a exprimat îngrijorarea că FAA informează prea mult Boeing cu privire la auditurile autorităților de reglementare.
Blumenthal a declarat că, în opinia sa, ar exista modalități mai eficiente de a face presiuni asupra companiei pentru a se schimba, cum ar fi plafonarea salariilor directorilor.
Audierea a avut loc în timp ce peste 30.000 de lucrători din fabricile din nord-vestul Pacificului rămân în grevă din cauza salariilor mici.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.