Modificarea Codului Rutier. Noi obligații și amenzi. Cine este vizat

Oana Pavelescu |
Data actualizării: | Data publicării:
Înmatriculările globale de automobile electrice urmează să înregistreze un declin de 18% în acest an
Înmatriculările globale de automobile electrice urmează să înregistreze un declin de 18% în acest an

Dat fiindcă numărul mașinilor electrice crește și în România, sunt necesare anumite modificări care trebuie să fie aduse Codului Rutier.

Este vorba, printre altele de obligativitatea înființării mai multor stații de încărcare a mașinilor electrice, iar această prevedere va deveni obligatorie și pentru toate instituțiile statului, locale sau centrale pentru a înființa la sediile acestora asemenea stații.

Proiectul legislativ prevede ca în termen de un an de la data publicării modificărilor, statul să dezvolte infrastructura necesară pe tot teritoriul țării.

Codul rutier, luat la puricat. O nouă obligație pentru șoferi

Ce spun articolele propuse pentru introducerea în Codul Rutier

“Art. 1301 – (1) Următoarele categorii de autorităţi şi instituţii publice au obligaţia să contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic:

a) Parlamentul României;

b) Administraţia Prezidenţială;

c) Guvernul;

d) autorităţile aflate sub control parlamentar, cu excepţia celor din domeniul siguranţei naţionale;

e) ministerele şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi serviciile publice descentralizate ale acestora, cu excepţia celor din domeniul apărării şi ordinii publice;

f) instituţiile prefectului;

g) consiliile locale, cu excepţia celor din comune;

h) consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

(2) Fiecare dintre autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la alin. (1) are următoarele obligaţii:

a) să amplaseze minimum o staţie de reîncărcare a vehiculelor electrice şi electrice hibrid pulg-in;

b) să asigure un minim de locuri de parcare, cel puţin egal cu numărul staţiilor de reîncărcare, destinate exclusiv încărcării vehiculelor electrice şi electrice hibrid plug-in şi marcate corespunzător;

c) să asigure accesul publicului la staţiile de reîncărcare în mod nediscriminatoriu

d) să asigure funcţionarea non-stop a staţiilor de reîncărcare;

e) să asigure utilizarea gratuită a staţiilor de reîncărcare.

(3) Cerinţele de bază pentru o staţie de reîncărcare privind numărul de puncte de reîncărcare, puterea de încărcare, viteza de încărcare, tipurile de prize sau conectori, tipurile de contoare, tipurile de panouri de informare, dimensiunile, rezistenţa, cerinţele privind accesibilitatea, aplicaţiile informatice şi alte cerinţe de proiectare şi instalare se stabilesc prin ordin comun al ministrului afacerilor interne, al ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor, al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri şi al ministrului mediului, apelor şi pădurilor. Fiecare dintre autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la alin. (1) alocă, în limita bugetelor aprobate, resurse financiare necesare pentru realizarea obligaţiilor prevăzute la alin. (2) şi (3).”
Sunt prevăzute și și sancțiuni pentru instituțiile care nu vor respecte măsurile adoptate: “Neîndeplinirea acestei obligaţii de către autorităţile şi instituţiile publice constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a V-a de sancţiuni, la doi ani de la data publicării legii (de la 21 la 100 puncte-amendă, în anul 2019 un punct- amendă fiind 145 lei).”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9767
Diferența 0.0008
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.7456
Diferența -0.0286
Zi precendentă 4.7742
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9768 RON
USD flag1 USD = 4.7319 RON
GBP flag1 GBP = 5.9563 RON
CHF flag1 CHF = 5.3448 RON
AUD flag1 AUD = 3.0728 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3585 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0308 RON
NOK flag1 NOK = 0.4260 RON
SEK flag1 SEK = 0.4318 RON
XAU flag1 XAU = 400.2435 RON
Monede Crypto
1 BTC = 435829.76RON
1 ETH = 15699.55RON
1 LTC = 425.07RON
1 XRP = 6.25RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.87%
6 luni: 5.92%
12 luni: 5.96%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17001.150.11%
BET-BK3143.840.60%
BET-EF916.97-0.09%
BET-FI60517.111.01%
BET-NG1205.41-0.26%
BET-TR37492.240.11%
BET-TRN36442.290.11%
BET-XT1460.650.22%
BET-XT-TR3166.460.22%
BET-XT-TRN3084.320.22%
BETAeRO910.490.62%
BETPlus2517.620.19%
RTL37750.110.04%

Opinii

Oameni pe stradă / Foto: Arhiva DCBusiness
Casă țărănească din secolul XIX

Programul economic al lui Călin Georgescu ar arunca România cu 200 de ani în urmă

Călin Georgescu, câștigătorul primului tur al...

Oameni traversează strada / Foto: Oana Pavelescu

Negrescu: Solicit public autorităților să iasă cu un mesaj de calmare a piețelor

Analistul economic Adrian Negrescu a vorbit la...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel