„Ca reprezentant al unei corporații mari, unui producător serios, cu activitate de peste 150 de ani în toate țările – și vorbim de peste 170 de state – înțelegem că rolul nostru este în primul rând de partener. România este o țară atractivă în Europa de Est - și ne comparăm aici cu piețele din Rusia, Turcia și Israel - ne uităm la o piață atractivă, nu doar prin populație, ci și prin problematica patologiilor în sănătate, a progresului necesar, pe care trebuie să-l facem, dar și la crearea unui cadru legislativ adecvat și la identificarea unor resurse financiare care să răspundă problemelor demografice și patologiilor emergente cu care ne confruntăm. Evident, prevenția este foarte importantă, și aici salutăm progresul pe care în ultimii ani l-am văzut, în a stabiliza zona de imunizare și de a ridica rata de imunizare în România, conform standardelor OMS. Este necesar un efort susținut, din partea tuturor partenerilor. Este foarte important și rolul pe care educația îl joacă, încă din școli. Pe de altă parte, este importantă asigurarea accesului continuu la vaccinuri. Noi suntem producător de vaccinuri și știm că trebuie să avem o planificare pe cel puțin doi ani”, a explicat reprezentanta Pfizer România.
Nevoia de investiție în cercetare
Mirela Iordan a mai adus în discuție și problema bolilor rare și a nevoii de investiție în cercetare. „Am reușit, în ultimii doi ani, să aducem în România un centru de servicii, pe zona de planificare cu fabricile, deservit de specialiști din România, care beneficiază și de o structură de IT foarte bună. Același lucru l-am făcut și pe zona de servcii de specialitate, de consultanță medicală și de marketing, unde români deservesc unitatea de business la nivel local pentru boli rare. Vorbim despre peste 5.000 de boli rare diagnosticate în lume, altele fiind nediagnosticate, iar aceasta este o provocare pentru viitor: cum putem să dezvoltăm tehnologii medicale pentru acele boli de nișă, unde poți salva doar câțiva pacienți. Însă noi pivim holistic și ne uităm la tot lanțul de cercetare”, a mai spus reprezentanta Pfizer România. Aceasta a mai specificat faptul că trebuie să fie găsite resursele necesare pentru cercetare, astfel încât societatea să fie sănătoasă. „Cred că prin dialog, transparență și discuții constructive putem obține mult mai mult pentru pacientul român”, a concluzionat Mirela Iordan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.