"Discuţiile (Guvernului cu băncile pe tema suspendării ratelor, n.r.) sunt, aici este decizia sistemului bancar şi vor găsi cea mai bună soluţie, eu cred că trebuie să ne gândim, şi este bine ceea ce face sistemul bancar, el se gândeşte că nu e doar o fluctuaţie de 2-3 luni, s-ar putea să fie mai lungă, şi atunci cred că ei trebuie să vină cu un pachet important, să îi lăsăm să facă pachetul să fie cât mai bun şi să fie aplicabil. Vom vedea cu ce vor apărea, dar cred că vor apărea cu ceva în perioada următoare", a afirmat Florin Cîţu la un post de televiziune.
Unele bănci au anunţat deja, începând de luni, măsuri speciale în contextul pandemiei de COVID - 19, cum ar fi suspendarea temporară a plăţii ratelor la credite sau oferirea de internet şi mobile banking fără costuri timp de trei luni.
Astfel, Banca Românească a anunțat suspendarea temporară, de până la două luni, a plăţii ratelor datorate. Pentru clienţii care deţin unul dintre cardurile de credit MasterCard Standard sau MasterCard Gold, Banca Românească extinde automat, până pe 15 mai 2020, perioada de graţie.
Citește și CEC Bank amână pentru o lună plata ratelor la toate creditele acordate persoanelor fizice
De asemenea, Banca Transilvania a anunţat că prelungeşte perioada de graţie pentru cardurile de credit, iar primele obligaţii de plată pentru clienţi vor fi doar în luna mai a.c. Măsura a fost luată pentru a scuti de drumuri la bancă peste 500.000 de clienţi BT, în contextul actual.
Raiffeisen Bank a anunţat că, în cazul în care există cazuri de carantină, autoizolare sau alte situaţii speciale, iar clientul consideră că va avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, poate suna la 0800800555 (de luni până vineri, între orele 9:00 - 20:00). În plus, creditele standard acordate de Raiffeisen Bank au, prin contract, opţiunea "vacanţă în trei rate", de care clienţii pot beneficia în această situaţie - asta înseamnă că pot opta să amâne rata la credit o lună, două sau trei şi se prelungeşte perioada de rambursare cu aceeaşi perioadă.
BRD - Groupe Societe Generale a luat decizia de a oferi gratuit, timp de trei luni, serviciile de Internet şi Mobile Banking în contextul epidemiei de COVID - 19 şi pentru a sprijini măsurile de prevenţie a răspândirii bolii. Totodată, banca elimină toate costurile aferente tranzacţiilor realizate prin aceste instrumente, în mod necondiţionat de folosirea sau achiziţia unor pachete de produse. Potrivit băncii, gratuitatea va dura până pe 16 iunie 2020, cu posibilitatea de a fi prelungită şi ulterior acestei date. Ea se adresează clienţilor existenţi, care folosesc deja sau aderă la serviciile de bancă la distanţă în această perioadă.
Şi CEC Bank a anunţat, luni, că amână pentru 30 de zile plata ratelor la creditele acordate persoanelor fizice, pe fondul crizei epidemiologice COVID-19.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.