Discuțiile se vor concentra pe investigația Comisiei Europene care analizează dacă industria chineză a vehiculelor electrice a beneficiat de subvenții din partea statului Chinez, au declarat patru surse pentru Reuters.
Constructorii europeni de automobile se luptă pentru a produce vehicule electrice mai ieftine și pentru a întrece avansul uriaș al Chinei în dezvoltarea de modele electrice mai ieftine.
Comisia Europeană, care estimează că ponderea Chinei în vehiculele electrice vândute în Europa ar putea ajunge la 15% din piață în 2025, spune că aceste exporturi beneficiază de subvenții de stat uriașe și analizează dacă să impună tarife punitive, având în vedere perturbările de pe piață pe baza concurenței neloiale.
China contestă afirmația conform căreia industria sa de vehicule electrice a cunoscut un boom datorită subvențiilor și a calificat ancheta UE drept "protecționistă". Analiștii spun că factorii, inclusiv dominația Chinei în lanțul de aprovizionare cu baterii, inovația și concurența acerbă pe o piață internă aglomerată au redus, de asemenea, prețurile.
Wang urmează să se întâlnească duminică cu directorul general al Renault, Luca de Meo, care este, de asemenea, președinte interimar al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), a declarat o persoană informată cu privire la această întâlnire.
De asemenea, el este așteptat să participe mai târziu duminică la un dineu cu directori din industria cosmetică, au declarat alte două surse.
Ministrul francez de finanțe, Bruno Le Maire, a declarat că va purta luni discuții cu Wang.
Anchetatorii Comisiei Europene au inspectat principalii producători auto chinezi BYD, Geely și SAIC la începutul acestui an, ca parte a investigațiilor. Parisul a sprijinit această anchetă.
Directorul executiv european al BYD, Michael Shu, îl va însoți pe Wang în timpul călătoriei sale, conform acelorași surse. Reprezentanți ai SAIC și Geely ar urma, de asemenea, să îl însoțească pe Wang, a raportat Reuters luna trecută.
China a lansat propria investigație antidumping privind brandy-ul provenit din Franța în ianuarie, ca răspuns la ancheta europeană privind vehiculele electrice. Brandy-ul de proveniență franțuzească reprezintă aproape toate exporturile de brandy din UE către China.
Wang se va întâlni luni cu Bureau National Interprofessionnel du Cognac (BNIC), un grup comercial de brandy, împreună cu directori de companii, a declarat un oficial al asociației.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.