Din valoarea totală, 5,8 miliarde de lei reprezintă finanţare prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.
"Obiectivul general al contractului de finanţare 'Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti' îl constituie dezvoltarea zonei orbitale a Municipiului Bucureşti, prin construcţia unei autostrăzi orbitale în sudul Bucureştiului şi modernizarea centurii existente, asigurându-se astfel o interconectivitate adecvată între autostrăzile şi drumurile naţionale radiale aferente Bucureştiului. De asemenea, condiţiile de trafic din jurul Capitalei vor fi îmbunătăţite, iar traficul de tranzit din zona urbană va fi eliminat, îmbunătăţindu-se astfel condiţiile de viaţă ale populaţiei din zona de proiect. Implementarea proiectului va conduce la îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE", se arată în comunicat.
Practic, se vor construi 92 de kilometri noi de drum naţional şi autostradă, 56 de poduri şi pasaje noi, 5 poduri şi pasaje reabilitate, 9 parcări, 21 de intersecţii, 5 noduri rutiere, un punct de întoarcere, un centru de întreţinere şi coordonare, un punct de sprijin şi de întreţinere şi un spaţiu pentru servicii.
Perioada de implementare a proiectului este de 120 de luni, respectiv între 1 ianuarie 2014 şi 31 decembrie 2023.
Proiectul privind zona orbitală a Capitalei este al 14-lea proiect major transmis de Organismul Intermediar la Comisia Europeană. Cele 14 proiecte totalizează aproximativ opt miliarde de euro, din care fonduri de la UE de aproximativ 4,6 miliarde de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.