Închiderea acestei uzine, amplasată în sud-vestul Marii Britanii, a fost anunţată în premieră de Sky News şi BBC, iar ulterior a fost confirmată şi de deputatul conservator din regiunea Swindon, Justin Tomlison.
Decizia celor de la Honda de a închide uzina de la Swindon, care potrivit presei britanice ar urma să fie anunţată în mod oficial marţi dimineaţa, este o nouă lovitură pentru Guvernul de la Londra care se luptă să menţină atractivitatea ţării în pofida turbulenţelor provocate de Brexit şi a incertitudinilor care există în mediul industrial cu privire la consecinţele ieşirii din UE fără un acord.
Veste proastă și de la Nissan
În urmă cu doar două săptămâni, un alt constructor auto japonez, Nissan, a provocat o surpriză prin anunţul că renunţă la planurile privind construcţia modelului crossover X-Trail la uzina sa de la Sunderland (nord-estul Marii Britanii). Nissan, Honda şi un al treilea producător nipon Toyota, sunt responsabile împreună pentru aproape jumătate din automobilele construite în Marea Britanie.
Citește și Piața auto americană rămâne pe plus
Pe lângă Brexit, sectorul auto din Marea Britanie se confruntă cu numeroase provocări, precum scăderea vânzărilor de automobile diesel sau încetinirea pieţei auto chineze. La începutul anului, producătorul auto britanic Jaguar Land Rover a anunţat că va renunţa la 4.500 de locuri de muncă, adică 10% din efective. La rândul său grupul american Ford va renunţa la 1.000 de locuri de muncă din Marea Britanie, în cadrul unui amplu plan de restructurare a operaţiunilor din Europa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.