Publicitate
Știam deja că Microsoft plănuia să lanseze anul acesta magazinul de jocuri mobile Xbox. Acum am aflat data: noul magazin va fi disponibil în iulie și, după cum afirmă experții în domeniu, va fi un atac la adresa giganților Apple și Google.
În ce constă această provocare? În primul rând, Xbox va oferi reduceri la achizițiile din aplicație a unor titluri populare precum Candy Crush Saga. În al doilea rând, magazinul se va deschide pentru alți editori de jocuri.
În cazul Xbox, Microsoft face o alegere strategică deliberată: web, mai degrabă decât aplicații. Compania rivilegiază web-ul pentru o accesibilitate maximă, „pe toate dispozitivele, în toate țările, fără restricții, indiferent de politicile restrictive ale magazinelor de aplicații închise”, a precizat președintele Xbox, Sarah Bond.
Scopul Microsoft? Acela de a crea o experiență de joc fluidă și unificată pe console, PC și mobil. Blockbuster-ul multiplatform Minecraft ar putea fi unul dintre primii care se alătură magazinului web, potrivit Bond. „Acest „magazin web” marchează începutul călătoriei noastre de a construi un magazin de aplicații de încredere, ancorat în lumea jocurilor”, a adăugat un purtător de cuvânt al Xbox.
Înființarea unui magazin mobil exclusiv pe web promite însă să fie o provocare majoră și rămâne de stabilit cum va reuși Microsoft să-l poziționeze ca o alternativă credibilă la jocurile deja disponibile pe aplicațiile concurente. Sarah Bond sugerează că Microsoft intenționează să meargă dincolo de web, dând de înțeles că nu peste mult timp Google și Apple se vor confrunta cu un rival direct și puternic.
Impactul Legii piețelor digitale
Apple și Google dețin acum supremația pe piața jocurilor mobile, percepând comisioane de aproximativ 30% din vânzări. La sfârșitul anului 2023, Phil Spencer, CEO Microsoft Gaming, a menționat deja discuții cu partenerii pentru lansarea unui magazin de aplicații Xbox dedicat, în special după intrarea în vigoare a legii privind piețele digitale din Uniunea Europeană din acest an.
Acest Digital Markets Act (DMA) își propune să facă piața digitală „mai echitabilă” și, astfel, a deschis calea spre crearea de magazine web direct către consumator, ocolind taxele impuse de Apple și Google. La începutul lunii mai, utilizatorii TikTok, de exemplu, au raportat existența unui magazin web TikTok care le permite să cumpere monede virtuale la un preț redus.
Piața jocurilor mobile
Dacă Microsoft a rămas în urmă concurenților săi din industria jocurilor mobile, evaluate la 90 de miliarde de dolari, divizia Xbox, impulsionată de achiziția Activision Blizzard (Candy Crush, Call of Duty) pentru 69 de miliarde de dolari, este gata să se facă remarcată. Candy Crush, cu cele cinci miliarde de descărcări din 2012 și venituri de 20 de miliarde de dolari, reprezintă un atu major.
„Vrem să putem livra conținut de la Xbox și de la partenerii noștri pe orice ecran pe care cineva dorește să joace”, a declarat Phil Spencer pentru Financial Times anul trecut. „Nu putem face asta pe mobil astăzi, dar aspirăm să creăm o lume care să devină realitate atunci când aceste dispozitive mobile se vor deschide.”
Din 2020, giganții tehnologiei luptă pentru a domina viitorul vitrinelor digitale pentru jocurile mobile. Epic Games, creatorul Fortnite, și-a lansat campania „Project Liberty” în 2020, oferind jucătorilor o reducere de 20% la moneda virtuală Fortnite achiziționată de pe propriul site. Ca răspuns, Apple și Google au interzis Fortnite din magazinele lor de aplicații. Epic a contraatacat dând în judecată cei doi giganți pentru practici monopoliste asupra ecosistemelor lor mobile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.