"Principalele modificări ale schemei de ajutor 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investiţiilor cu impact major în economie sunt următoarele: introducerea posibilităţii acordării ajutorului de stat pentru acelaşi proiect de investiţii, atât pentru cheltuieli de natura activelor corporale şi necorporale cât şi pentru cheltuieli de natură salarială, fără a se depăşi valoarea eligibilă cea mai mare a oricăreia dintre cele 2 categorii; introducerea anumitor condiţii în vederea stabilirii eligibilităţii cheltuielilor de natura costurilor salariale; stabilirea mecanismului de recuperare proporţională a ajutorului de stat plătit pentru costuri salariale", se arată într-un comunicat al MFP.
De asemenea, se are în vedere modificarea intensităţilor maxim admise în funcţie de nivelul de dezvoltare al judeţelor, astfel încât să se elimine decalajele de dezvoltare dintre judeţe prin stimularea realizării de investiţii în judeţele slab dezvoltate, precum şi eliminarea unor formulare în vederea debirocratizării.
Sprijin pentru investitori
În ceea ce priveşte schema de ajutor de stat instituită prin H.G. nr. 332/2014 pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, modificările vizează: înlocuirea mecanismului de depunere a cererilor pentru finanţare în sesiuni cu mecanismul de depunere continuă şi eliminarea selecţiei pe bază de punctaj; introducerea posibilităţii demarării proiectului de investiţii după depunerea cererii pentru finanţare; modificarea pragului minim de creare a locurilor de muncă precum şi a categoriei acestora, respectiv minimum 30 locuri de muncă înalt calificate şi calificate; introducerea criteriului privind angajarea forţei de muncă înalt calificată şi calificată remunerată cu un salariu minim brut lunar în valoare de 8.000 lei pentru un loc de muncă înalt calificat (circa 4.600 lei net), respectiv în valoare de 5.500 lei pentru un loc de muncă calificat (circa 3.200 lei net).
Citește și Ajutor de la stat majorat de la 1.000 la 3.000 de euro. Cine sunt beneficiarii
Totodată, modificarea schemei presupune eliminarea obligativităţii operatorului economic de a nu înregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finanţare, nu se mai solicită Cerificat de atestare fiscală la momentul depunerii cererii de acord pentru finanţare. Această obligaţie rămâne valabilă la momentul plăţii ajutorului de stat, acestea fiind solicitate de reprezentanţii DGAS.
Actualizarea schemei de ajutor mai aduce modificarea intensităţilor maxim admise în funcţie de nivelul de dezvoltare al judeţelor, astfel încât să se elimine decalajele de dezvoltare dintre judeţe prin stimularea realizării de investiţii în judeţele slab dezvoltate; introducerea posibilităţii utilizării bugetului neconsumat în anii anteriori; flexibilizarea procedurii de plată a ajutorului de stat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.