"Lucrurile sunt într-o anumită dinamică, iar când noi am făcut studiul de fezabilitate pentru un metrou (anul 2013, n.r.), am vizat traseul actualelor căi ferate. La acea vreme, studiul nostru de prefezabilitate a primit toate avizele de ducere în subteran a liniilor de cale ferată şi de realizare cu această ocazie a unei linii de metrou de la Ministerul Transporturilor, în 2013. Este un lucru peste care s-a trecut uşor şi a fost făcut uitat. Am fost primul oraş din provincie în care s-a vorbit despre metrou, ideea a fost luată în derâdere (...). Dar, pentru că CFR are un proiect cu finanţare europeană pentru modernizarea şi extinderea sistemului de cale ferată pe actuala tehnologie (movilă de pământ), a căzut acea variantă de transformare a zonei şi probabil că în următorii cel puţin 20-30 de ani, linia de cale ferată va rămâne pe actuala movilă", a explicat primarul Nicolae Robu vineri, într-o conferinţă de presă.
Edilul a detaliat că acum se va face un studiu de fezabilitate pentru metrou pe cu totul alte trasee care să facă legătura între principalele puncte din zona periurbană cu staţii care deservească locuri de maxim interes din oraş. El a precizat că acest metrou nu se va realiza în perioada imediat următoare, dar dacă astfel de obiective nu au pregătit un studiu de prefezabilitate, nu vor avea niciodată şansa de a se realiza.
Citește și: Decizie Metrorex. Când încep lucrările către Otopeni
"Pentru astfel de obiective trebuie să fii pregătit în orice moment, dacă apare o oportunitate de finanţare de la bugetul de stat, european sau din alte surse. La acea vreme, eu am fost căutat de o firmă care reprezintă statul chinez şi care era dispusă să realizeze metroul cu banii lor proprii, pe baza acelui studiu de prefezabilitate. I-am îndrumat la Ministerul Transporturilor, dar apăruse acea finanţare pe fonduri europene şi nu se mai putea materializa acea idee. Dar dacă nu aveam nimic, niciun document, niciun studiu, ci doar le spuneam că am vrea să avem un metrou şi să ne dea bani, ar fi râs lumea de noi", a adăugat edilul.
Nicolae Robu a declarat recent că Timişoara va avea metrou, însă acest obiectiv va fi construit în cadrul unui program naţional ce prevede realizarea de metrouri în oraşele cu populaţie mai mare de trei sute de mii de locuitori.
În anul 2013, edilul Timişoarei lansase în premieră ideea ca liniile de tren care traversează oraşul să fie duse în subteran, iar în intervalul când nu circulă trenurile, să fie folosite în sistem S-Ban, ca metrou.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.