Şase trenuri suplimentare sunt introduse în circulaţie începând de marţi, 16 august, în urma discuţiilor purtate cu compania Alstom şi a plăţii unor facturi pentru prestaţii de mentenanţă aferente anului 2022, informează Metrorex.
"Metrorex continuă demersurile pentru deblocarea situaţiei create în circulaţia trenurilor de metrou, determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom Transport SA, cu care Metrorex are un contract în vigoare. Astfel, în urma discuţiilor purtate cu Alstom SA şi a plăţii unor facturi pentru prestaţii de mentenanţă aferente anului 2022, s-a dispus introducerea în circulaţie a 6 trenuri suplimentare, începând cu data de astăzi, 16.08.2022", se menţionează în comunicat.
În acest context, intervalul de succedare între trenuri va scădea la 9 - 10 minute, pe toată reţeaua de metrou fiind introdus un număr de 40 trenuri.
"Reiterăm că utilizatorii metroului sunt în permanenţă informaţi cu privire la modificările din programul de circulaţie a trenurilor atât în staţii, cât şi prin intermediul website-ul:www.metrorex.ro. Continuăm demersurile pentru remedierea situaţiei într-un termen cât mai scurt şi prezentăm scuze călătorilor pentru disconfortul creat!", se mai precizează în comunicat.
Situația de la Metrorex. Ministrul Transporturilor: ”M-am săturat”
Ministrul Transporturilor a explicat care este cauza situației existente la Metrorex. El a vorbit la o conferință de presă.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat luni că s-a săturat ca disconfortul pe care îl au bucureştenii la metrou să fie folosit ca un mijloc de presiune asupra Guvernului, pentru a astupa anumite găuri de la Metrorex.
"M-am săturat şi eu şi alţii, sunt convins că şi dumneavoastră, ca acest disconfort pe care îl au bucureştenii să fie folosit ca un fel de mijloc de presiune asupra Ministerului, Guvernului, în a veni de fiecare dată cu bani ca să astupăm anumite găuri de la Metrorex. Nu asta e soluţia. Soluţia este totuşi într-un final, şi lucrul acesta aşa cum bine ştiţi se va întâmpla în acest semestru, până la sfârşitul anului, ca acolo să existe un plan foarte bine pus la punct legat de management, de cum vor arăta toţi indicatorii economici, fiindcă bugetul statului nu poate să vină de fiecare dată să acopere minusul pe care Metrorex-ul îl are", a precizat Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă.
El a subliniat că situaţia de la Metrorex este cauzată de contractul de mentenanţă, care nu a fost plătit. Contractul a fost reînnoit la sfârşitul anului trecut pe o durată de 15 ani. Ministrul susţine că tot timpul au existat întârzieri la plată, dar asta nu înseamnă că Metrorex nu ar trebui să respecte termenii contractului.
Şeful de la Transporturi a transmis că este deschis pentru o discuţie cu Primăria Generală a Bucureştiului, astfel încât transportul public în Bucureşti să fie în gestiunea Municipiului Bucureşti. Acesta a afirmat că nu i se pare corect ca un moldovean să plătească pentru transportul din Capitală. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.