Meta Platforms a declarat, marți, că va ascunde mai mult conținut de la adolescenți pe Instagram și Facebook, după ce reglementatorii din întreaga lume au îndemnat gigantul social-media să protejeze copiii de conținutul dăunător pe aplicațiile sale, transmite Reuters.
Toți adolescenții vor fi plasați acum în setările cele mai restrictive de control al conținutului pe aplicații, iar termenii de căutare suplimentari vor fi limitați pe Instagram, conform Meta, a declarat într-un comunicat de blog.
Această măsură va face ca adolescenții să se confrunte cu mai puţin conțin sensibil cum ar fi sinuciderea, auto-vătămarea și tulburările alimentare atunci când folosesc funcții precum Căutare și Explorare pe Instagram, conform Meta.
Compania a declarat că aceste măsuri, așteptate să fie implementate în următoarele săptămâni, vor contribui la oferirea unei experiențe mai "potrivite vârstei".
Meta este sub presiune atât în Statele Unite, cât și în Europa, cu privire la acuzațiile că aplicațiile sale provocă dependenţă și au contribuit la o criză de sănătate mentală a tinerilor.
Procurorii generali din 33 de state americane, inclusiv California și New York, au dat în judecată compania în octombrie, afirmând că a indus în eroare repetat publicul cu privire la pericolele platformelor sale.
În Europa, Comisia Europeană a cerut informații despre modul în care Meta protejează copiii de conținutul ilegal și dăunător.
Presiunea reglementară a urmat declarațiilor în Senatul SUA ale unui fost angajat Meta care a susținut că compania era conștientă de hărțuirea și alte prejudicii la adresa adolescenților pe platformele sale, dar nu a acționat împotriva lor.
Angajatul a cerut companiei să facă schimbări de design pe Facebook și Instagram pentru a îndruma utilizatorii către comportamente mai pozitive și pentru a oferi instrumente mai bune tinerilor pentru a gestiona experiențele neplăcute.
Copiii au fost mult timp o demografie atractivă pentru afaceri, care speră să-i atragă ca consumatori în perioade în care pot fi mai impresionați și să consolideze loialitatea față de marcă.
Pentru Meta, care a fost într-o competiție acerbă cu TikTok pentru tinerii utilizatori în ultimii ani, adolescenții pot ajuta la atragerea mai multor reclame, în speranța că aceștia vor continua să-și cumpere produsele pe măsură ce cresc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.