Meta, compania mamă a Facebook şi Instagram, a anunţat vineri că lucrează la crearea unei noi reţele sociale care, conform descrierii sale, pare a fi un potenţial viitor competitor al Twitter, relatează AFP.
"Ne gândim la o reţea socială descentralizată şi independentă, care să permită partajarea mesajelor scrise în timp real", a afirmat grupul într-un comunicat transmis AFP, confirmând o informaţie dezvăluită de site-ul Platformer.
Potrivit Platformer, noua aplicaţie Meta ar fi concepută pentru a fi interoperabilă cu alte reţele de acelaşi gen, precum Mastodon, care a câştigat popularitate după preluarea Twitter de către miliardarul Elon Musk în octombrie anul trecut.
Mastodon funcţionează prin servere descentralizate, fără autoritate centrală de management sau de decizie.
Prin urmare, aceasta ar reprezenta o ruptură majoră de strategia folosită până acum de giganţii tehnologiei, care au preferat până acum să funcţioneze într-un mediu închis şi cu propriile reguli de utilizare.
Din aceeaşi categorie: WhatsApp, angajament luat în faţa Comisiei Europene. Ce promite să le ofere utilizatorilor
WhatsApp s-a angajat, în urma unui dialog cu autorităţile de protecţie a consumatorilor din UE şi cu serviciile Comisiei Europene (CE), să dea dovadă de un grad mai mare de transparenţă în ceea ce priveşte modificările condiţiilor sale de utilizare şi să le permită utilizatorilor să respingă mai uşor actualizările dacă nu sunt de acord cu acestea, precum şi să le furnizeze explicaţii clare în cazurile în care o astfel de respingere duce la imposibilitatea utilizării serviciilor WhatsApp, informează un comunicat al executivului comunitar.
De asemenea, WhatsApp a confirmat că datele cu caracter personal ale utilizatorilor nu sunt partajate cu părţi terţe sau cu alte companii din cadrul Meta - printre care Facebook - în scopuri publicitare. Dialogul a fost coordonat de Agenţia suedeză pentru protecţia consumatorilor şi de Comisia irlandeză pentru concurenţă şi protecţia consumatorilor şi a fost facilitat de Comisia Europeană, precizează sursa citată.
"Salut angajamentele pe care WhatsApp şi le-a asumat de a-şi schimba practicile pentru a se conforma normelor UE, în sensul de a-i informa în mod activ pe utilizatori cu privire la orice modificare a condiţiilor de utilizare a aplicaţiei şi de a le respecta opţiunile făcute, fără ca întrebările în acest sens să fie puse în mod repetat, la fiecare utilizare a aplicaţiei. Consumatorii au dreptul de a înţelege cu ce sunt de acord şi ce presupune această alegere în mod concret, astfel încât să poată decide dacă doresc să continue să utilizeze platforma", a declarat comisarul european pentru justiţie, Didier Reynders, citat în comunicat.
Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor a trimis pentru prima dată o scrisoare societăţii WhatsApp în ianuarie 2022, în urma unei alerte din partea Organizaţiei Europene a Consumatorilor (BEUC) şi a unui număr de opt asociaţii membre BEUC cu privire la presupuse practici neloiale în contextul actualizărilor condiţiilor de utilizare şi ale politicii de confidenţialitate ale WhatsApp.
În iunie 2022, reţeaua a trimis WhatsApp o a doua scrisoare, reiterându-şi solicitarea de informare clară a consumatorilor cu privire la modelul de afaceri al WhatsApp. De asemenea, s-au solicitat clarificări privind eventualele venituri pe care WhatsApp le-ar obţine din politicile comerciale referitoare la datele cu caracter personal ale utilizatorilor. În urma discuţiilor purtate între reţea, CE şi WhatsApp, societatea a confirmat că nu partajează datele cu caracter personal ale utilizatorilor în scopuri publicitare.
WhatsApp se angajează ca, pentru orice actualizări viitoare ale condiţiilor de utilizare, să le explice utilizatorilor modificările pe care intenţionează să le aducă şi modul în care acestea le-ar putea afecta drepturile. De asemenea, platforma trebuie să includă posibilitatea ca utilizatorii să poată respinge condiţiile actualizate de utilizare într-un mod la fel de vizibil ca posibilitatea de a le accepta. În acelaşi timp, WhatsApp se angajează să se asigure că notificările care informează utilizatorii în legătură cu actualizările pot fi respinse sau că analizarea actualizărilor poate fi amânată, să respecte alegerile utilizatorilor şi să nu trimită notificări recurente.
Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor va monitoriza în mod activ modul în care WhatsApp pune în aplicare aceste angajamente atunci când îşi actualizează condiţiile de utilizare şi, dacă va fi necesar, va asigura respectarea acestor angajamente, având competenţa inclusiv de a impune amenzi, notează CE în comunicatul său.
În plus, un studiu recent al CE şi cea mai recentă acţiune de verificare a reţelei privind "modelele întunecate" au arătat că multe întreprinderi utilizează aceste modele, făcând, de exemplu, mai dificilă dezabonarea de la un serviciu decât abonarea la acesta. Reţeaua, cu sprijinul Comisiei, va continua să îşi intensifice eforturile pentru a aborda astfel de practici ilegale atunci când apar, se angajează aceasta.
Noul Regulament privind serviciile digitale prevede, printre altele, obligaţia ca serviciile să aibă condiţii de utilizare clare, adică să le explice utilizatorilor, într-un limbaj uşor de înţeles, când li se poate restricţiona conţinutul sau contul, precum şi obligaţia de a aplica astfel de restricţii în mod diligent, obiectiv şi proporţional. Regulamentul va completa normele existente din Directiva privind practicile comerciale neloiale şi din Regulamentul general privind protecţia datelor, asigurându-se astfel faptul că nu există nicio lacună în materie de reglementare care să poată fi exploatată în detrimentul utilizatorilor, mai precizează comunicatul CE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.