Procesul încearcă să stabilească un precedent care ar permite proprietarilor de maşini Mercedes GLC şi GLK să obţină compensaţii pentru că o serie de vehicule au fost echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
VZBV estimează că în total 254.000 de vehicule Mercedes au fost rechemate la service în Germania.
Procesul face parte din scandalul emisiilor (Dieselgate), care a costat până acum rivalul Volkswagen peste 32 miliarde de euro pentru amenzi, penalităţi, costurile răscumpărărilor de vehicule şi alte litigii.
Citește și: Dacia apasă accelerația. Un nou model va fi prezentat la Munchen
Anul trecut, Daimler a ajuns la un acord în SUA, în valoare de aproape trei miliarde de dolari, pentru a soluţiona investigaţiile autorităţilor de reglementare şi procesele intentate de proprietarii vehicule echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Într-un alt dosar, Comisia Europeană a amendat cu 502 milioane de euro constructorul auto german Volkswagen şi cu 373 milioane de euro producătorul BMW, pentru că au limitat concurenţa în domeniul sistemelor de epurare a gazelor de eşapament ale automobilelor diesel.
Analiştii susţin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situaţia în care permite evitarea unui accident sau a pagubelor produse motorului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.